Ilus oled Istanbul

J6udsimegi lennukile. Napilt l2ks kyll. Ilm oli nii sant, et t2pselt 1 h enne lendu j6udsime Riia lennujaama. 66 j2i siis t2iesti vahele, mingil p6hjusel lennukis und ei tulnud. Ca kl 10 olime Istanbulis ja imekombel 6nnestus kohe ka hotellitubadesse saada tavap2rase kl 13/14 asemel. Paar h und, kl 14ni ja siis linna peale.
Olin lugenud, et Istanbuliga tutvumist tuleb alustada Galata silla alt ja sinna meie tee meid viiski. Hotell asus kohe vanalinnas, sellesama silla, Topkapi sultanipalee ja sinise mosee vahetus l2heduses. P2rast seda, kui olime suutnud eemale peletada k6ik tyrklased, kes henrile midagi myya tahtsid, leidsime ilusa restoranikese otse Galata silla all. Istekoht anti meile otse akna alla, vaatega Bosporuse v2inale, sadadele suurtele ja v2ikestele laevadele ja sadadele suuri ja v2ikseid kalasid pyydvatele kalameestele. Teenindus oli tasemel, hinnad kah, aga etterutates v6in 6elda, et kahetsema me seda ei pidanud. Meie kelner tutvustas meile sissejuhatuseks kohalikke veine, millest yhe me ka kala k6rvale v2lja valisime. See osutus v2ga heaks. Siis saabus kelner suure vaagnaga, millel erinevad v2rsked mere ja kasvanduse kalad (odavamad). Muidugi 6nnestus tal meile 2ra myya merekala, mida meile valmistati ahjupotis tomati, sibula, kyyslaugu, seente ja yrtidega. Keele viis alla. Eelroaks oli ka v2ikses ahjukausis kypsetatud krevetid seentega. Ajas isu peale kyll. K6rvale toodi salat (Tyrgi salatid on Henri paradiis, k6igis on ohtralt 22dikat) ja veidi friikaid. Peale s66ki toodi puuviljavaagen ja Tyrgi kohv, mille ma oleksin vahele j2tnud, kui keegi oleks 6elnud mulle,e t see nii kohutavalt magus on. Kelner r22kis, et oleme 6nnelikud inimesed, et reisida saame, tyrklased pidid t66tama 12 kuni 14 h p2evas, kusjuures palk ei s6ltu tundide arvust. Aga ytles, et "ikka oleme 6nnelikud"!

K6ht t2is ja tuju hea, v6tsime takso ja s6itsime Galatasaray hamami (tyrgi sauna), mida sakslasest spakonsultant mulle soovitas. Rituaal oli j2rgmine:
1 sisened hamami (meestel ja naistel on eraldi pool), antakse puukingad ja puuvillane lina, juhatatakse isiklikku riideruumi, kus riietad lahti ja m2ssid linasse end
2 sisened teise ruumi, mille 22rtes on marmor vannid h6bekaussidega vee v6tmiseks ja keskel suur marmorlavats, mis on kuum. Lamad sellel lavatsil min 20 minutit ja oi kuidas higi voolab
3 saabub saunat2di kareda kindaga ja kukub sind h66ruma, igalt poolt, kaasa arvatud n2gu. Naharulle lendas nii et ausalt 6eldes oli paha vaadata. Loputad 2ra
4 saabub saunat2di seebivahuga, millega ta sind yleni katab ja siis teeb pika ja m6nusa (meestel kyll vist ka valusa) massaazi. pesed 2ra
5 istud vanni k6rvale maha ja t2di peseb pea 2ra, sama sampooniga nyhib ta ka su silmi ja nina, nii et ei tea enam, mis august hingata
6 pesed, lamad veel, pesed ja minema
Jube hea soe ja puhas tunne j2i ja v2gev elamus oli. Galatasarai hamam on ca 530 a vana ja selle lasi ehitada sultan ise. Nii et ajalooline koht ka!
Jalutasime v2heke v2ga ilusal Galatasaray poe ja jalak2iate t2naval, v6tsime takso ja s6itsime tagasi hotelli juurde. Otsisime seekord m6nda odavamat s66gikohta. Etterutates v6in 6elda, et l6puks ei olnud maksumustel suurt vahet, aga 6htuses kohas saime ikka k6vasti tarbida selle raha eest. Menyy oli j2rgmine: minul kanakebab riisiga, Kairil mingi liha seentega, poistel kanatiivad riisiga, lisaks tellis Ants hiiglasliku grillkalavaagna ja Henri 22dikase salati, juurde toodi friikad ja puuviljavaagen, joogiks saime 4 korda 100 gr rakit (kohalik aniisiviin), 5 korda 0,5 l kohalikku 6lut, 1 tomatimahl. 1 sprait ja 1 tee :)
Ca kl 22.30 vajusime vooditesse nagu notid.
PS! Kirjutasin kolmap2eva hommikul Istanbulist paberile palju parema loo, aga see lugu on kotis, mis on luku taga. Ja praegu, olles j2lle 1 66 magamata (siin on kl 11.20, aga meie jaoks oleks kl nagu 6.20, ilma magamata) ei tule midagi eriti head v2lja. Aga kirjutamata ka ei j2ta.

Madalal temperatuuril küpsetatud liha vol 2

Vana-vanaema pannišašlõkk

Punase läätse ja sealiha hautis

Portugali kreemikoogid, pastéis de nata