Ettevalmistused reisiks (ideest, planeerimisest ja maksumusest - äkki kedagi, kellel samad mõtted, huvitab)

Idee hakkas esialgu Henri ja siis ka minu peas kooruma 2007 a alguses. Esialgu oli mulle veidi vastumeelt, et nii väikse lapsega, nagu Maria on (reisi ajal 2 a ja 4 kuud ca), nii pikale reisile minna – või siis nii väike laps pea 3 nädalaks koju jätta vanaema-vanaisa hoolde. Aga Henri argument oli tugev nagu alati – Tai on tema unistustereis ja jumal teab, kas paari aasta pärast veel võimalust sellist reisi ette võtta on (ükskõik siis, kas takistus oleks materiaalne, perekondlik vms). Nagu tavaliselt juhtub, istutas Henri mulle mõtte pähe ja minu peas hakkas see vuhinal kosuma ja kasvama.
Esimene otsus – jätta lapsed siiski Eestisse, tekkis peale 5 tunnist lennusõitu Sharm el Sheiki, kui olin näinud, kuidas isegi lühike lennureis ühte väikest tegelintskit muserdab. Mann oli päiksest ja merest küll siiras vaimustuses terve reisi aja, kuid esimesel päeval õnnestus tal siiski vappekülmadega kõrge palavik saada ja antibiootikumidega sõprust teha. Niisiis – kui juba meile suhteliselt lähedal olev ja pisut enam sarnaneva kliimaga Egiptus nii mõjus, siis oli otsus selge. Mann tuleb kaasa järgmine kord, kui meil juba tee selge.

See otsus tehtud, hakkas reisikava kiirelt välja kujunema. Kui lapsed oleksid kaasas olnud (Ants ju Mannist veel ligi aastake noorem), oleks paljuski tulnud leppida rannapuhkusega. Nüüd aga olid meil vabad käed. Ka mul olid suhteliselt vabad käed – kõik lasid suurima heameelega mul oma lemmikasjaga, reisi planeerimisega, tegelema hakata.

Plaan sai tehtud selline, et reis jaguneb laias laastus kolmeks osaks:
I Bangkok ja ümbrus, ehk siis linnapuhkus enamasti
II Rongiga Põhja-Taisse, Chiang Maisse, loodus, kultuur jms sealkandis ja
III lennukiga lõunasse Koh Samuile, seal siis rannapuhkus.
Lõpetuseks jätsin paar päeva Bangkokis, et ära osta kogu kraam, mis Eestisse tuua.

Järgmise asjana oli vaja saada paika reisi täpne pikkus ja kuupäevad. Ja need muidugi sõltuvad lennupiletitest. 20000 krooniga on teha reisil palju muud, kui seda lennupiletite peale kulutada. Enamasti olidki aastalõpu Tai lennuhinnad 20000-30000 vahel. Sai otsitud siit ja sealtpoolt, lõpuks saime Estraveli abiga piletid Riia-Istanbul-(Doha)-Bangkok ja tagasi hinnaga 9700 eek/nägu, pole paha ja tegemist veel ühe maailma parima lennufirma, Qatar’iga. Hulk raha jäi üle muudele lõbustustele. Ärasõit 27.november ja reisi pikkus ei rohkem ega vähem kui 2 ndl ja 4 päeva. Mõlemal suunal 1 öö Istanbulis, nii et saab ka Türgi hammamis ära käia, kui lennukid õigetel aegadel sõidavad.

Istanbuli jõuame hommikul ja järgmise päeva lõuna ajal lendame edasi. Niisiis on plaan külastada mõnda Türgi sauna, nagu juba mainitud, lasta ena ära pesta, koorida ja masseerida, ja veidi Istanbuli vaadata. Välja peaks ka end magama, sest enne ja pärast jääb 1 öö praktiliselt vahele. Hotelli võtsime Estravelshopist, hind uskumatult soodne ja asukoht veel soodsam. Eks näis kas me pärast ütleme, et "kui üks asi tundub liiga hea, et olla tõsi, siis see tavaliselt ei olegi tõsi", karta on. Hotell siis Grand Seigneur otse Istanbuli vanalinna keskel.
Bangkoki ööbimisega aitas meid taas Estravelshop, hinnad olid soodsad nii hotellides kui hostelites, aga kuna niigi vähe saavad väikeste laste vanemad omaette olemise luksust endale lubada, siis läksime seekord privaatsemat teed pidi - võtsime küll low-cost, aga siiski hotelli - Residence Rajtaevee.

Chiang Mais plaanime küll ööbida odavates jõeäärsetes hotellides/hostelites (ca 100-200 eek/tuba), kuid osa aega ka kas rendiauto vms abil põhjas ringi rallida. Paari öö osas leppisin kokku ka Chiang Dao Nest II bungalote osas keset ürgloodust.
Sealt siis Bangkokairiga otse Samuile, maksis vist ca 3000 nägu Chiang Mai-Koh Samui-Bangkok ja piletit ostes sai valida vist oma 6 eri menüü vahel, üle tunni pikk sõit ju kah, kõht läheb tühjaks :). Oli ka pisut odavamaid lennuvõimalusi. Aga ei raatsinud oma kallist reisiaega üleliiasele loksumisele (siis oleksime pidanud sõitma lennukiga kuskile mandrile ja sealt bussile ja sealt laevale ja alles siis oleks kohale jõudnud) kulutada. Idee seisnes selles, et kui reisi 2 esimest osa, kui me niikuinii käime ööbimiskohas vaid magamas, ööbimisele suurt rõhku kvaliteedi osas ei pane, siis rannapuhkuseks valime ööbimist hoolikalt. Asusin uurima 5* hotelle. Kohutavad hinnad, nagu ei olekski tegemist Taiga – ca 2500 ja pluss nägu/öö. Ja siis tekkis idee, et vaataks villade rendihindu. Ja kus siis läks raskeks – valik oli kohutavalt suur. Pärast hinnaläbirääkimisi sai valik tehtud Baan Chao Lay kasuks. Hind iseenesest sama – ca 2500 eek/öö/nägu, mis on lihtsalt kohutav, aga sul ei ole mitte 1 tuba ja palju võõraid ümberringi, vaid privaatvilla otse mere kaldal, oma Tai kokk, kes soovi korral päev otsa sööke vaaritab, hommikusöök, oma bassein, koristamine 2 korda päevas, transfeerid ja spa tuuakse kohale lisaraha eest. Sellise maapealse paradiisi rentisime endale. Osutatud reisiteenuse eest tasuks jätsin endale õiguse hakata kasutama Master bedroomi. Henri saab selle auhinnaks minu abikaasa olemise eest ja minu reisi finantseerimise eest.

Tagasi Bangkokki jälle Bangkok Airwaysi abiga ja jälle kasutame ka sama hotelli. Kui tee juba selge, siis ei viitsi enam reisi lõpus asja keerulisemaks ajama hakata. Ostud kotti ja kodu poole ajama.

Tegelikkuses ei ole asi kindlasti nii lihtne ja ladus, aga seda näeb juba 5 ndl pärast.

Madalal temperatuuril küpsetatud liha vol 2

Punase läätse ja sealiha hautis