Laimi-koriandri marinaadis kanatiivad ja ongi 8 täis!

Eile oli mul üle pika aja jälle päris sünnipäev. Nimelt olen mina üks neist õnnelikest, kes on sündinud nii erilisel kuupäeval, nagu seda on 29. veebruar. Nii et sain äsja 8 täis! Kui enamikul on kahte sorti sünnipäevi - tavalised ja juubelid, siis minul ja kõigil, kes samal kuupäeval on sündinud, on lausa 4 varianti. Päris sünnipäevad, mis saabuvad iga 4 aasta järel, siis need aastad, kui sünnipäeva polegi (ehk siis enamus aastaid), juubelid ilma sünnipäevata (ehk siis, kui saab täis ümmargune arv aastaid, aga õiget kuupäeva kalendris pole) ja siis veel need harvad korrad, kui on nii sünnipäev kui juubel. Selle viimaseni on mul veel üksjagu aega, tundub, et järgmine on ees alles 8 aasta pärast, sest siis täitub ühtlasi 10 ja 40. Aga ärme selliste numbrite peale praegu mõtleme, eksju!

Viimane peaaegu juubel (ehk siis see, kui õiget kuupäeva kalendris polnud, aga ümmargune arv aastaid oli) oli mul Bangkokis. Üks ääretult meeldejääv pidu sai peetud - Eestist tulid sõbrad kohale, pidulik õhtusöök toimus Bangkoki kohal kõrge Lebua Toweri otsas asuvas Breeze restoranis ja afterparty kohaliku SangSomi kokteilidega Bangkoki tänavail! Selle juubeli meenutuseks lisan tänasele postitusele ühe taipäraste laimi- ja koriandrimarinaadis kanatiibade retsepti. Tais elatud kuude jooksul sõime tihtipeale sealseid grillitud kanatiibasid. Ühed saabusid meie maja ette hommikuti, mootorrattale ehitatud "minirestoranis", ja teisi sõime õhtupimeduse saabudes Hua Hini ööturu kõrval väikses grillrestoranis. Nii et igati asjakohane retsept, mis meenutustesse puutub!


Thai lime and coriander chicken wings 5

Luksemburgis elamise üks võlu on see, et siin olen ma kevadelaps! 29. veebruaril on siin umbes selline ilm nagu meil Eestis parimal volbripäeval. Eile oli näiteks 15 kraadi sooja, linnud laulsid oma ilusaid kevadlaule ja kevadlilled õitsesid. Kohe, kohe on käes ka minu lemmikute, magnooliapuude, puhkemise aeg. Meil on parajasti käimas peresisene ennustusvõistlus, et millal tekivad puudele hiirekõrvad! Hetkel tundub väga sedasi, et minu optimism mind seekord võidule ei vii, pigem vastupidi. Kui homme hommikul linna keskpargis puudel hiirekõrvasid ei ole, on Mann võidumees.

Pean ütlema, et üks igavesti ilus sünnipäev oli mul sel aastal ja seda ilu jätkub veel kauemakski, sest kingituseks lähme kuu lõpus Prantsusmaale, Colmari linna lähedale, Isenbourgi lossi mõneks päevaks puhkama. Loodan oma elamusi siin siis teiega hiljem ka jagada pisut!
Vaat selline see loss ongi:


Seniks aga, grillitud kanatiivad laimi- ja koriandrimarinaadis:
1 kg väikseid kanatiibasid
2-3 laimi mahl
2 spl suhkrut
10 spl toiduõli
1,5 spl koriandriseemneid
veidi tšillit
6 küüslauguküünt
100 g värsket koriandrit
6 spl kalakastet


Thai lime and coriander chicken wings 1


Tee marinaad. Selleks sega kokku laimimahl, purustatud koriandri seemned, tšilli, hakitud küüslauk, suhkur, pool hakitud värskest koriandrist ja kalakaste. Sega kanatiivad marinaadi sisse, kata ja pane külmkappi maitsestuma. Lase neil seista vähemalt 30 minutit, aga võib jätta ka terveks ööks marinaadi.
Küpseta kanatiibasid kuumal grillil mõlemalt poolt kuldseks, ca 30 minutit kokku. Serveerimisel puista üle ülejäänud hakitud värske koriandriga ja pigista soovi korral peale veel veidi laimimahla!

Kommentaarid

Eva ja CO ütles …
Sul on tõesti palju sünnipäevavariante :) Samas on hea, kui pidu pidada ei viitsi, siis enamikel aastatel saad lihtsalt käsi laiutada ja öelda, et no pole ju õiget päeva :)
Küll see Tai on ikka üks tore koht! Nii mõnus meenutus! See tädi mootorratal, kes hommikuti kana küpsetas, meenub mullegi aeg-ajalt hea sõnaga. Küll oleks tore, kui selline "restoran" hommikul siingi treppi sõidaks.
Retsept kõlab väga isuäratavalt. Mis sa arvad, kas see retsept kana kintsufileega ka sobiks? Mulle kanatiivad väga ei meeldi (liiga vähe liha ja liiga palju luid ;). Sel juhul tuleks vist ilmselt küpsetusaega natuke pikendada?

Mõnusat märtsi!
Eva-U
Ülle ütles …
Õnnitlused igavesti nooreks jäämise puhul!
Juc ütles …
Eva, tegelt juhtus hoopis nii, et sel aastal, kui sünnipäev olemas on, laiutasin hoopis käsi ja ütlesin, et pidu ei tule :). Tahtsin seekord privaatpidu. Tai on tore koht tõesti ja hiiglama vahva, et meile ikka külla tulite. Mina muide olen ka mõelnud vahel nädalavahetuse hommiku, et jube lahe oleks, kui see tädi oma motikal tuleks ja took tiibasid ja papaiasalatit! Ma usun, et ikka võid proovida kintsufileega ka. Küpsetusaeg sõltub nende suurusest, ma lõikaksin nad õhemaks, siis ei peaks liiga kaua küpsetama ja jääks mahlasem ka!
Ülle, suur aitäh, loodan, et see "igavesti noor" lisaks vanusele ka seest ja väljast kehtima jääb :).
Köögivõlur, suur aitäh!
Anonüümne ütles …
Sel haruldasel päeval sündinutele on sünnipäeva tähendus arvatavasti pisut teistsugune, kui meile, kellel oma päev igal aastal kalendris olemas on. Nii mitu eri varianti, nagu Sa kirjeldasid. Lugesin just täna netist, et sel päeval sündinud pidid olema õnnesärgis. Põnevat uut eluaastat soovides H Saaremaalt
Piret ütles …
Oi, 8 on lahe aeg:) ja Colmar nii nunnu linnake! Lossis puhkus tõotab kosutav tulla.
Marju ütles …
Oi, jään Colmari lugu ootama! Sealsamas Alsace veinitee, ei olnud midagi toredamat kui kuumal suvepäeval jahedasse veinikeldrisse astuda ja ainus apellatsioonisüsteem, milles ma tõesti orienteerun nüüd. Rääkimata 16 sajandisse sattumisest Riquewihr`is ja Kayserberg`is, tõesti head kohad veinivarude täiendamiseks.
Juc ütles …
H Saaremaalt, ma väga loodan, et mul ka see õnnesärk olemas on :). Aga tegelikult peab ütlema, et ma väga vahet ei tunneta, kas on see aasta, kui on "minu kuupäev" või on selline, kui seda kuupäeva pole. Niikuinii on nii, et kui tähistamiseks läheb, siis teen seda lähimal nädalavahetusel! :) Või hoopis kuu aja pärast, nagu sel aastal! Suur aitäh heade soovide eest, põnevus meeldib mulle väga :)
Piret, on tõesti lahe aeg see 8! Ei tea kas 8-ste kohta ka öeldakse "need kohutavad kaheksased" nagu kaheste kohta :)! Ma olen ka Colmari kohta ainult head kuulnud, aga ise veel jõudnud sinna pole! Loodetavasti saab ilm ilus olema, see on juba pool võitu, kui mitte rohkem!
Marju, suur aitäh ideede eest. Vaatasin Sinu soovitatud kohti internetist ja ausalt öeldes paneks kohe hea meelega sinnapoole ajama! Tekitasid kohe üksjagu põnevust juurde! Loodame ka häid veine juua ja äkki isegi koju kaasa tuua! Enda kohta pean küll ütlema, et mina ei orienteeru üheski apellatsioonisüsteemis, aga heast veinist pean küll lugu!
Tervitused teile kõigile!
Anonüümne ütles …
Mulle see retsept meeldib, tundub lihtne. Kujuta ette, eile müügi meie poes isegi värsket tsillit.Asjad liiguvad paremuse poole.
Su mõtisklused sünnipäeva teemal on väga huvitavad. Endal pole midagi muud kui üks ja sama kuupäev. Ja liiga tihti jõuab jälle kätte.
Tervitused Kahupealt!
Juc ütles …
Kahupea, on jah lihtne! Eriti hea oleks seda vist suvel teha - kasvataks paar puhmast koriandrit, selle saaks siis peenralt võtta ja tiivad grilliks õues grillil! Aga see on küll tore, kui väikestes poodides ka olukord paraneb. Sünnipäevi on mul tõesti mitmesuguseid (suured tänud suurepärase kuupäeva valimise eest :), aga tunne on tegelikult igal aastal sama.
Inx ütles …
Kõigepealt hästi palju õnne, armastust, elurõõmu, tervist ja kordaminekuid - erilisel päeval sündinule :)
Ootan samuti põnevusega Prantsusmaa tripi muljeid.
Alles äsja lugenud läbi Sinu poolt kirjutatud väga vahva raamatu, tekkis seda postitust lugedes mullegi see tuttav tunne, et hommikused kanatiivad....nali naljaks, aga see tunne oli nii ehe, justkui ma oleks ise seal olnud ja neid söönud :D Mis mulle Su raamatu puhul just eriti meeldiski, et tekkisid kujutluspildid. Mina hindan head raamatut just selle järgi, kas mul need tekivad.
Proovin kindlasti üks päev neid kanakesi teha. Aga...ütle nüüd ullikesele, kust ja millist kalakastet ma peaks otsima siin kodumaa pinnal? Mitmes retseptis jookseb see kaste läbi, aga kui ikka ei tea, siis ei tea ja tuleb küsida. Saan kah teadlikumaks :)

Tervitades
Ingrid
Juc ütles …
Inx, kõigepealt suured tänud kõigi nende heade soovide eest! Ja siis veelkord suured tänud raamatut kiitmast! Mul on kohutavalt hea meel, kui lugejad raamatuga rahul on ja oma kujutlusis "kaasa reisida" saavad! See see asja mõte oligi! Kalakastet kasutatakse Kagu-Aasia köökides soola asemel, nii et jah, kui Aasia retsepte katsetama hakata, siis on kalakastet kindlasti vaja. Kuna ma ise usun väga meie endi toodetesse, siis soovitan esimesena meil Umamis müügil olevat Tiparose kalakastet (http://www.umami.ee/epood/Kalakaste/), 300 ml pudel ja väga soodne hind, 1.59 euri. Tiparost kasutavad taid ise ka ja valmistatud on see samuti Tais, nii et väga autentne värk! Kaubanduskeskustes on ka vist kalakstet müügil, aga pudel on väiksem ja hind soolasem :). Kagu-Aasia (Tai, Vietnami, Kambodža, Myanmari ja Lao) kalakastmed on üsna sarnased ja need on need, mida meil müüaksegi. Natuke teistsugused kalakastmed on kasutusel Jaapanis ja Koreas, aga neid Eestist niikuinii naljalt ei leia! Loodan, et sain abiks olla! :)
Inx ütles …
Selge värk :) Nüüd tean seda Umamist kohe osta. Suur tänu Sulle abi eest !
Anonüümne ütles …
Palju õnne ja suur aitäh heade ideede eest! Triin
Juc ütles …
Suur aitäh, Triin! Ja rõõm on kuulda, et häid ideid saan jagada!
Eva ja CO ütles …
No küll sai alles hea! Limpsin veel mõnust huuli :) Kuna ma suur kanatiivafänn pole (nagu ma juba mainisin), siis tegin seda retsepti kanakintsufileega. Kloppisin fileed enne õhukeseks, et need kiiremini küpseksid. Väga mõnus sai! Kujutan ette, KUI hea see veel suvel päris grilli peal küpsedes saab. Ahjugrill kuivatab kuidagi rohkem või ma ka ei tea. Igatahes voolas palju vedelikku välja. Püüdsin selle kenasti pannile ja valasin pärast uuesti kanadele peale :) Aa, ja ühe apsaka tegin ka. Lugesin retsepti hooletult ja kasutasin toiduõli asemel röstitud seesamiseemne õli (ei teagi, miks see mulle niimoodi meelde jäi), nii et ma pean veel teinekord uuesti ja päris õiget varianti proovima, sest seesamiseemne õli on üsna tugeva maitsega ja jättis kanale oma jälje (mis polnud muidugi üldse paha :)

Tervitan!
Eva-U
Juc ütles …
Aitäh, Eva, katsetamast ja järgi proovimast, kas töötab ka kintsulihaga! Ahjugrill teeb jah kuivemaks ja seda õue õhu maiku ei jää ka juurde! :) Nii et päike, küta nüüd juba grilliilm soojaks! Aga proovi jah teist korda ka ja anna teada, kumb variant rohkem meeldis. Äkki peaksin hoopis mina oma retsepti muutma :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga