Mallorcal esimesi päiksekiiri nautimas

Sel aastal läks nii, et niikui me Mehhikost tagasi koju jõudsime, hakkasime mõtlema sellele, kuhu järgmisena sõita. Kuidagi ei saanud veel küllalt. Välja arvatud meie Mannile, kes ütles, et kuhuiganes me jälle ka sõita ei plaani, tema tahab koolis käia. Niisiis juhtuski, et maikuu alguses käisime ära Mallorcal, mida olime juba ammu oma mõttes mõlgutanud. Kuna samal ajal oli juhuslikult ka minu ämma Marju juubel ja tahtsime reisile viia ka laste vana-vanaema Aino, kes on maailma kõige vapram ja särtsakam 86-aastane, siis tulid ka nemad meiega kaasa. Jagan teiega valikut sellest ilus fotode näol, need ütlevad niikuinii rohkem kui 1000 sõna.

Ca´n Roig

Elamise leidsime taaskord AirBnb vahendusel ja selleks oli 3 magamistoaga väike villa Ca´n Roig  Pollenca linnakese lähedal. Jäime superrahule. Maja oli igati kohalikus stiilis, ümbritsetud oliivi- ja apelsinisaludest, maja juurde kuulus suur grillmaja, bassein ja muud mugavused. Tee majakeseni on ääretult kitsas, seega nõrganärvilistele autojuhtidele ei soovita. Üldse soovitaksin ma rentida võimalikult väikse auto, kuna suur ei mahu lihtsalt ilusamatele kõrvalisematele teedele ära :).

Meie maja peauks

Kõrvalhoone

Üks mõnus istumiskoht aias

Alati särav vanavanaema Aino

Päikseline hommikusöök

Grillimajas

Henri on kontoris tööl :)

Julgemad käisid ujumas

Pealelõuna vanavanaema kaisus

Naabri aia oliivisalu

Jalutuskäik küla vahel

Leia pildilt kass

Ca´n Roigis on mõnusaid olemise kohti kuhjaga

Port de Pollenca

Meie elasime saare kirdeosas ilusa Pollenca linnakese külje all. Sellest veel omakorda pisut edasi mere ääres asub aga veel üks armas linnake, Port de Pollenca ehk põhimõtteliselt siis Pollenca sadam. Siin on mõnus turul käia, otse südalinnas rannas peesitada või niisama patseerida.

Hotellibasein Port de Pollenca südalinnas mere ääres

Port de Pollenca rand

Port de Pollenca

Minu lemmikud bugenvillead

Port de Pollenca turul

Emmy naudib randa ja meie naudime siinsamas kõrval kohvikus külma sangriat

Vaade Port de Pollenca sadama

Toit

Tuleb tunnistada, et me sõime Mallorcal kuninglikult. Aga seda kahjuks mitte väljas süües, vaid pigem ise turult head ja paremat koju tassides ja ise süüa valmistades. Kohe isuga valmistasime nii kaheksajalga, kalmaare, kala kui krevette. Suupisteks värsket saia, maitsvaid tomateid, kuivatatud vorste jne. Samas restoranidest ühtegi suurepärast elamust ei saanudki. Seega ei oska ma muud soovitada, kui et minu kogemuste põhjal tuleb minna turule, võtta kohvikus kann külma sangriat, siis kõik värske hea ja parem endaga koju tassida ja seal ise süüa teha! Kuigi kindlasti on ka Mallorcal väga häid toiduelamusi võimalik saada, aga meil see väljas süües ei õnnestunud!

Valmistame Ainoga kaheksajalga

Isetehtud Pulpo a la Gallega

Meie küla vahel

Naabri haned

Pollenca

Pollenca linnake, mille lähedal me elasime, on kuulus 365 trepiastmega Calvari trepi poolest. Vanalinna südamest kõrguv trepp on tõeliselt maaliline ja veel maalilisemad vaated, mis sellel trepil ronides avanevad ümbrusele. Üllataval kombel polnud üldse raske ronida. Emmy hüppas vahepeal lausa kaks jalga korraga mööda treppi ülespoole. Trepi tipus on väike kirik ja võimalus ümbrusele ülevalt pilku heita. Täitsa lahe ettevõtmine ja igati väärt idee kui oled nädal aega Mallorca värsket saia nautinud :).

Em naudib elu

Pollencat ümbritsevad mäed on nagu kõrged seinad

Härra jõudis trepist alla...

... ja meie oleme poolel teel üles

Jõudsimegi kõik 365 astet astutud

Vaade on päris grandioosne

Kiriku juures olid kassid ravil, Emily leidis sõbra

Cala San Vicente

Mallorca võlu on väiksed idüllilised külakesed ja rannakesed. Cala San Vicente on üks neist oma sinisinise mereveega. Veenduge ise!

Meie kaunis juubilar Marju

Playa Formentor ja Formentor a Royal Hideaway

Kes võtab ette peadpööritava autosõidu saare idatipus oleva Cap Formentori vaateplatvormi juurde, sellele soovitaks tee peal kahte peatust. Esimene neist on Formentori rand, mis sobib superhästi lastele, kuna vesi on madal ja laineid ei ole. Liivarand sobib hästi liivas toimetamiseks. Kui rannasparklast läbi sõita, siis jõuab eriti uhke hotelli Formentor a Royal Hideaway juurde, mis tasub külastamist juba ainuüksi oma suure ja uhke aia poolest. Meie käisime seal väiksel kohvipausil!

Formentori rand

Vaade Formentori hotelli terrasilt

Formentori hotelli aias

Sidrunipuud olid lookas

Kohvil Formentori hotelli puude vilus

Küpressi käbid, kui ma ei eksi :)

Hotelli taga kõrguvad kaljud

Cap Formentor

Cap Formentori sõit ei ole nõrganärvilistele, aga vaated on lihtsalt võimsad kuubis. Ega siin palju lisada polegi!

Vaade ülevalt lahesopile.

Seda fotot oli mul väga hirmus pildistada kui aus olla, mul hakkas fantaasia liiga agaralt tööle ja ma kartsin, et Em kukub üle ääre kuristikku, õnneks lõppes kõik hästi :)

Vaade kaljunukilt merre

Turud

Üks tore tegevus Mallorcal on veel igapäevaste külaturgude külastamine. Sealt saabb osta kõike alates värskest toidukraamist, käsitöö ja hipudeni välja. Valik oli üllatavalt äge, üldse mitte see tavaline Hiina turukraam. Otsi netist turupäevade nimekiri, igal ennelõunal toimub mõnes saare külas turg!

Kuigi Pa amb oli ehk oliiviõli ja eirnevate lisanditega sai on üks Mallorca tüüpilisi roogasid, siis meile maitses rohkem kodusvalmistatud küüslaugu ja tomatiga maitsestatud röstsaiad

Palma

Mallorca pealinn Palma on üks ilusamaid linnasid, mida külastanud oleme. Ja me pole neid mitte vähe külastanud. Võimas vanalinn, sadamad, meri, pargid, alleed...

Sellistes elegantsetes karpides müüakse Palma tänavail tüüpilist Mallorca küpsetist ensaimadat!

Eva ja CO ütles …
Nii mõnusad pildid! Tõi kohe sooja päikese tänasesse vihmasesse suvepäeva. Ja Hispaania isu ajasid ka muidugi peale ;)

Tuhat tervitust teile kõigile! Eriti vanaema Ainole! Ta on ikka superlahe!
Eva-U
Väga päikselised pildid! nagu Evagi ütles, ajab Hispaania isu peale.
Ole tänatud jagamast!
Tervitused Kahupealt abikaasaga!
Hei Evake ja Kahupeake :). Oli tõesti päikest täis! Ja vanaema on vägev :)
Juc ja co
lilleriin ütles …
Imelised pildid! Ja eriti suured plusspunktid selle eest, et erinevad põlvkonnad koos reisivad sedasi. Kuni inimesed rändavad, seni on nad hingelt noored.