Schueberfouer, igatsetud Prantsusmaa ja järjekordsed juustud

Kuna uhke lõbustuspargi Schueberfoueri kõrgemad atraktsioonid meile pea koju kätte paistavad, siis olime lausa kohustatud oma teisel õhtul sammud sinna seadma. Ega meil selle vastu muidugi midagi polnud ka. Lõbustuspark on lihtsalt super, koosnedes lõbustustest igale vanusele (ja närvikavale), eri piirkondade ning maade restoranidest, eri jooke pakkuvatest baarikestest, uhkete auhindadega õnnemängudest, kirjut valikut pakkuvast laadast jne. Kusjuures pea ükski putka ei korranud teist - müüdavad snäkid olid igal pool erilised ja auhinnad samuti. Kuna Mann oli juba mitu päeva vaaterattast unistanud, siis sinna me esimesena suundusimegi. Nii kõrgel vaaterattal polegi õnnestunud varem viibida, vaade üle riigi oli selge ilmaga lihtsalt võrratu. Teiseks valis Mann välja vanaaegse karuselli, kus ta kuldse ratsu seljas mõned tiirud teha sai ja kolmandaks käisid nad Henriga ära õudustetoas. Mann kohe ütles, et Henri peab kaasa tulema, kuna temaga on turvalisem, kui minuga. Mann oli pärast pisut ehmunud, aga Henri ütles, et vanas Tšehhi lõbustuspargis oli ikka vägevam õudustetuba. Kõige võikam atraktsioon oli minu meelest üks karusell. Mäletate seda karuselli, kus kettide otsas rippusid puust toolid ja siis pandi kogu värk keerlema. No sama asi, aga kujutage nüüd ette, et keerlemise käigus tõstetakse see karusell Tartu telemasti otsa. No võibolla mitte päris nii kõrgele, aga kui vaaterattal kõige kõrgemal olime, olid nemad meist kõrgemal. Võigas, isegi eemalt vaadata!

Schouberfoueri lõbustustepark
Täna, laupäeva, hommikul lippasime Manniga seni nurgapeale pagariärisse, kui Henri kodus kohvi tegi. Ostsime kotitäie värskeid võisarvesaiu croissante ja šokolaadisaia (pain au chocolat). Korra astusime sisse ka kohaliku lihuniku poodi, kuna ta enamasti siis kinni on, kui mina tööl pole. Seni, kuni mina kaubaga tutvusin (mis oli silmipimestavalt kallis), lõikas omanikuhärra Mannile juba letilt jupi head vorsti näksimiseks.
Metzi turu mereannid; katedraali kõrval; katedraal ise
Kukeseened ja puravikud; mirabelli ploomid Metzi turul
Metzi katedraal; Henri Metziz jõe ja mingi teise kiriku taustal; Metzi katused
Metzi turuhoone; kodanik Metzi tänavalt; kohvik Metzis; Mann ja mina samuti Metzis
Metzi väliturg; meie juustusaak - Tomme, Munster ja Brie; ühe väikese küla surnuaed

Oma esimese (töö)nädalavahetuse puhul, võtsime täna ette reisi Prantsusmaale. Me oleme kogu perega tuntud Prantsusmaa-armastajad ja kuna piirini on vaid ca 20 km, siis sinna esimesena läksimegi. Esimeseks peatuseks Metz, mis on seni minu (omaarust paljunäinud) silmis ilusaim linn üldse. Sealne üüratusuur katedraal on midagi täiesti ebamaist. Ta kerkib heleda savi karva madalamate kitsaste majade keskel tumehallina linnapildis täiesti ebaproportsionaalselt esile. Võimas! Kohe katedraali kõrval laius minu stiihia - korralik prantsuse turg. Kasutasime taas juhust, et prantsuse keelt harjutada. Turg on selleks alati hea koht, mu meelest. Mann tellis arbuusi, mis oli küll pärit Hispaaniast. Meie kogusime kokku jälle mõned kohalikud juustud proovimiseks - tugeva maitsega ning maitsva Munsteri ja meie mõlema jaoks (hiljem kodus) absoluutselt liiga pikantse Tomme. Tomme oli veel maitsestatud kohaliku mirabelli ploomi alkoholiga, mis andis aga pikantsusele takka. Nüüd vaatasin, et maitsmisest ülejäänud Tommest tuleb teha Truffadet. Püüan aega leida ja ära proovida :).

Selle ajaga on pahad lood, Keegi oleks nagu 2/3 minu tundidest iga päev ära varastanud. Töö nimelt. Ma pole ju harjunud niimoodi ristiinimese moodi tööl käima kevadest 2005. Tööd olen teinud küll, aga siis kui endale sobinud on. Ja nüüd on mul ainult õhtud. Esialgu tundub, et ma ei saa niimoodi midagi tehtud, aga ma olen kindel, et küll harjun ära ja küll vilumus tuleb :). Ise mõtlen, et Jumal tänatud, et tööle läksin. Muidu oleksin äkki tööturu jaoks täiesti kõlbmatuks muutunud - tuleb tunnistada, et päeva oma isiklike asjadega täita oli väga tore. Kui see tundide vähesus välja arvata, siis on ka tööl käia väga lahe. Hommikul, kui päike udu peale paistab ja mina bussipeatuses seisan, avastan end pidevalt ilma põhjuseta naeratamast. Mulle meeldib, et ma siin olen.


Ahhaa, aga Prantsusmaal olime ju. Nojah, kuna ma parandamatu Brie-sõltlane olen, siis rändas meie kotti ka jupike maailma parimat Bried (vähemalt nende seast, mida ma söönud seni olen:). Hea meelega oleks koju toonud terve valiku värskeid seeni - musti torbikseeni, puravikke, kollaseid ja vähemkollaseid kukekaid jne, aga kilohind, mis küündis 300 eek kanti, ei olnud sama isuäratav. Edasi sõitsime mööda väikseid külakesi, mis meie mõistes suure linna mõõtmed välja annavad, üle Moseli jõe siia-sinna vurisedes, Nancy´sse. Mis oli ka kaunis. Aga meie olime oma tänase südame juba Metzile kinkinud ning nii jäime Nancy´s rohkem pealtvaatajateks.

Tuleb tunnistada, et Luxembourgi Elbling´u vein sobib meie soetatud juustuvalikuga ning nurgapealse pagari saiaga suurepäraselt! Nii et head nädalavahetust teile kõigile!

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Küll on tore, et on tore! Tuleb välja,et ei peagi VÄGA kaugele minema, et uusi elamusi saada.Nii mõnus, kui peoemanikud ise letis on ja ajaviiteks vorsti lõikavad... Meil vist seda aega enam ei tulegi. Või on kuskil? Ootan järge! Tervitused kõigile! Kahupea
Eva ja CO ütles …
Nii ilusad pildid ja mõnus lugu. Kui kaua te sinna Metzi sõitsite? See tundub tõesti armas linn olevat.
Lõbustuspark oli vägev ja ma jagan täiesti sinu arvamust, et see kettide otsas tiirlev karusell oli võigas. Tundub nii ebaturvaline. Ju see ongi asja mõte ja tekitab lisa adrenaliini, aga mina ei läheks sellele sõitma isegi siis, kui peale makstaks.
Seda ma mäletan, kui raske oli hakata iga päev hommikust õhtuni tööl käima. Tundus, et elu on läbi ja mitte midagi ei jõua ära teha, kui ainult kaks vaba päeva on :) Tegelikult polnudki nii hirmus.

Hästi palju tervitusi teile kõigile ja Mannile toredat esimest koolipäeva! Nii põnev, kuidas ta muljed on :) Anna siis teada!
Eva-U

P.S sa näed maru hea välja!
Red Whortleberry ütles …
Ilusat Luxi aega! Ma käin seal ühe käsiloleva projekti asjus tihti. Äkki veel kohtume kuskil institutsioonis:)
Unknown ütles …
Tere! Tore on lugeda, et kus iganes te ka ei läheks, hakkate kohe end koduselt tundma. See on vahva! Mõnusaid elamusi!
Riina (hetkel ka kodust kaugel)
Juc ütles …
Kahupea, ei pea tõesti kaugele minema. Ja nii hea meel on, et koduses Euroopas oleme :). Kuigi mujal oli ka ütlemata tore. See, et poemüüjad Mannile tüki vorsti või paar kommi annavad, on tõesti südantsoojendav. Ega väga ei tea küll Eestis selliseid kohti. Tervitused vastu!
Eva, ma ei teagi kaua Metzi sõitsime, kindlasti kõvasti alla tunni. Sinna läheb kiirtee, piiripeal peatuma ei pea, kiirteele saab Luxis kiiresti - linn ju imepisike :). Väga mugav! Mina ka nende kettide otsa kõlkuma ei läheks. Mul õnneks puudub sedasorti adrenaliini vajadus:). Õige jah, mul tuli ka meelde, et kui esimest korda sellise tavalise tööpäevakava järgi tööl hakkasid käima, tundus elu läbi. Õnneks olen ma piisavalt vana ja tark :), et teada, et küll ma sisse elan ja see tunne mööda läheb. Kindlasti kiiremini kui ma oskan arvata. Hästi palju tervitusi ka teile. Robile vahvat koolialgust ja Axile vahvat koolijätku selleks aastaks! Ja Sulle aitähh komplimendi eest ;)
Red Whortleberry, suured tänud heade soovide eest. See oleks küll vahva, kui Luxis kokku saaks. Eks sa anna teada, kui Kirchbergi satud.
Riina, peame iga päev ikka ja jälle tunnistama, et koduselt tunneme end siin nii kiirelt paljuski tänu imetoredale kolleegile Luulele, kelle juures hetkel elame ja kes meid vajaliku infoga varustanud on :). Loodan, et Sinulgi on seal tore ja et koduigatsus ei murra! Tervitused!
Anonüümne ütles …
Olen juba ammu imetlusega siin lugemas käinud, aga nüüd on eriti põnev, sest neis paigus olen ise ka käinud (nii Metzis kui Nancys, Luxist rääkimata). Hoopis teisiti paistab kõik teiste silmade läbi ja see on vahva.
Muuseas, see karussell ei ole ise seal keereldes üldse võigas, meie käisime öösel ja oli ikka täitsa elamus oma kaaslast kuust kõrgemal lendamas näha.
Kõike parimat jätkuvalt!
Juc ütles …
Anonüümne, tore, et saad minu blogi kaudu oma mineviku radadel uuesti rändamas käia :).
Karuselli kohta ütles keegi mulle just, et ta käis ja et üleval on täpselt sama hirmus, kui alt paistab :). Aga nt mul on ikka selline kerge kõrgusekartus veres, nii et minu jaoks see atraktsioon pole! Tervitused!
Anne ütles …
Hurraa, et rahul olete! Palju õnne ja Mannile ka kooliedu.
Anne ja co
Juc ütles …
Anne, hurraaa tõesti. Suur aitähh kõigi heade soovide eest. Lasteaia, töö, eraelu ja Peedu-edu teile kõigile :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga