Võrratu Haapsalu

Kuidagi on läinud nii, et igal suvel jõuab siia blogisse ka vähemalt üks Eestimaa ilu ülistav postitus. Nii kirjutasin 2011. a juunis meie iga-aastasest Jaanipäevast ja juulis Vihula mõisas käigust, 2012. a augustis Kõue mõisast ja eelmisel suvel samuti suvistest tegemistest. Ja seekord siis käesolev lugu.

Tegelikult oleme me Henriga juba ammu unistanud sellest, et võtaks mõlema vanemad kaasa ja viiks nad põnevaid maailma paiku vaatama - Tai kirevat kultuuri või Aafrika safarit. No ja tegime siis algust Haapsaluga :). Haapsalu on tartlastele enamasti selline koht minu meelest, kuhu just tihti ei satuta. Imeilus nädalavahetust oli, tänu toredale reisiseltskonnale, toredatele võõrustajatele ja tõeliselt kaunile Haapsalule.

Et ikka nädalavahetus pikem oleks, siis sõitsime ära juba reedel peale tööd ja jõudsime poole kümneks õhtul Mihkli tallu, kus meid ootas perenaine rikkaliku õhtusöögiga. Mihkli tallu tasuks juba ainuüksi toidu pärast minna, sest perenaine teeb pea kõik ise ja teeb seda väga hästi. Liha on oma, piim on oma, munad naabri kanadelt. Kodujuust, kohupiim, õunamahl, marineeritud kurgid, suitsusink, ploomi mahl, pasteet - kõik puha perenaise hoole ja armastusega valmistatud. Tõeline pärl! Peale õhtusööki jalutasime veel 1km kaugusele mereranda sookurgi kuulama.

Mihkli perenaise ploomimahl

Mihkli talu söögimaja

Hommikul seadsime sammud Haapsalu poole. Käisime läbi kuulsast raudteejaamast, jalutasime promenaadil, kohvitasime kuursaalis, külastasime lossivaremeid ja Kokamägi galeriid, mulistasime spaas, õhtustasime Hapsal Dietrichis. Viimane oli tõeliselt mõnusa sumina ja atmosfääriga koht, super teenindus. Toit oli maitsev, aga portsjonid kuidagi väga väiksed. Kook selle eest oli hiiglaslik ja väga maitsev! Aga las pildid räägivad iseenda eest.

Haapsalu raudteejaam, kust rongid ei sõida
Mannike Eesti pikimal perroonil
Millised aknad!
Emmy issi ja vanavanaemaga
Kuursaal väljast...
... ja seest
Luik nelja pojaga (kaks on tal seljas)
Väikelinna idüll
Pure love :)
Suhkruvatti?
Manni vägiteod lossi mänguväljakul (tasub minna!)
Kokamägi galerii interjöör
Haapsalu vanalinna imelised tagaõued
Kas see maja tuleb tuttav ette ühest filmist?
Kuursaalis kohvitamas, tõeliselt head toidud!!!
Kuursaalis
Üks ilusamaid maju, otse promenaadil
Hapsal Dietrich
Hapsali koogid!

Pühapäeval käisime veel Noarootsis Saare mõisas ja sadamas, minu ammuses lemmikus - A. Laikmaa majamuuseumist (issake, KUI andekas võib üks kunstnik olla!!!) ja pidasime viimase pikniku Kehtna mõisa taga tiigi ääres murul.

Järelkasv fotograafias
Eesti oma orhidee
Laikmaa aias
Piknik Kehtna mõisa aias

Nagu igal suvel - ilus oled Eestimaa! Ilusat suve!

Rael. ütles …
Tere. Väga tore lugu.
Ilusad pildid ja täpselt see, mis mul praegu vaja oli.
Olen Haapsalu tüdruk, kes abiellus Laikmaa majamuuseumi pargis, aga praegu olen oma elu korraks sättinud hoopis Ljubljanasse.
Nii et kõik, mis siin piltidel, läks otse südamesse.
Oi kui tore, Rael, et sain Sulle killukese kodu ja kalleid kohti kaugele kohale tuua. Imelise koha valisid nii sündimiseks kui abiellumiseks :)
Nii mõnusad pildid, Eestimaa on ikka tõesti kaunis. Mulle tundub, et mida rohkem kaugel reisida, seda enam hakkab ka kohalikku ilu hindama :)

lighthousediary, suvine Eesti on tõesti ilus. Ja see on ka õigus, et kui vahel eemal olla, siis tundub kodu ka kohe eriti ilus :)

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga