Teistsugused ahjukartulid, Ü L I M A I T S E V

No mina ei tea, mis selle Jamie Oliveriga on. Jah, ta on ilmselgelt üks õnnestunud (ja veidi ülepaisutatud) turundusprojekt. Aga kõik tema retseptid on nii nii maitsvad. Seekord tegin kahte tema ahjuköögiviljarooga ja mõlemad viisid keele alla. Kõigepealt siis balsamiäädikas küpsetatud punased sibulad ja kartulid. Sinna juurde ilusad ahjuporgandid tüümianiga.


Hulk kooritud ja veeranditeks lõigatud kartuleid
Hulk kooritud ja veeranditeks lõigatud punaseid sibulaid
mõned suured koorimata küüslauguküüned, kergelt katki muljutud
vähemalt 100 ml odavat balsamiäädikat
soola, pipart
2 spl võid
2 spl oliiviõli
peotäis hakitud värsket rosmariini

Kuumuta ahi 210 kraadini. Hoia tühja ahjupanni kuumas ahjus, kuni see on tuline. Tõsta välja, pane sellele või ja õli. Lase võil sulada. Viska pannile hakitud rosmariin. Selle peale kartulid, sibulad ja küüslaugud. Sega hästi läbi. Vala kogu balsamiäädikas köögiviljadele. Maitsesta ohtra soola ja pipraga. Sega läbi. Küpseta 200-210 kraadi juures umbes 1 tund. Enne serveerimist pigista küüslauguküünteks kreemjaks muutnud küüslauk kartulitele.

10 porgandit
2-3 tl tüümiani

2 spl veiniäädikat
4 spl oliiviõli
soola
pipart


Lõika porgandid peenikesteks pulkadeks. Pane ahjuvormi, vala peale õli, maitseained ja äädikas, sega läbi. Kata fooliumiga, küpseta 200 kraadi juures ca 50 min, võta foolium pealt ja küpseta veel 10 min.

Kommentaarid

Liina ütles …
Kusjuures tõesti, olen vist siin blogides juba mitmel pool seda rääkinud, aga just selle Jamie at home saate retseptid on geniaalselt lihtsad ja maitsvad. Mistõttu ma peatselt selle raamatu ka endale tellin.
Eva P. ütles …
No kui Sina ka neid juba kiidad, siis tuleb vist ikka ära proovida... Aga mul tekkis keeleline küsimus, et kas õige on "palsamiäädikas" või "balsamiäädikas"?
Pille ütles …
No mulgi vaja seda retsepti varsti proovida (aga kas seniks võib Sinu fotot laenata?).

Eva - ÕS 2006 soovitab kasutada palsam- ja mitte balsam. Nii et palsamiäädikas oleks vist õigem..
Juc ütles …
Liina, kusjuures, mulle ka tundub, et just sellest Jamie at home sarjast on eriti kiired ja maitsvad retseptid. Leidsin netist nende "pesa" ka, aga seal ei ole muidugi kõike: http://www.foodnetwork.com/jamie-at-home/recipes/index.html
Eva, proovi jah ja anna teada, kuidas maitsesid. Minul oli 80-aastane külaline, kuid neid tegin ja temale ka väga maitsesid. :)
Pille, aitähh. Ma ise ei olekski Evale osanud vastata. Mul on tihtipeale nii, et kirjutan nagu torust tuleb. Ja siis alles pärast mõtlen :). Nagu sellega, et kirjutasin järjepidevalt enne Jaime Oliver (nagu haime:, araabiast :)). Aga pilti võid muidugi võtta, võta või kõik pildid :)
Eva P. ütles …
Ma tegin neid kartuleid aga, pidin pettuma. Olid sellised hapuka maitsega, mulle maitseb kartuli loomulik magusus rohkem. Aga võimalik, et tegin miskit valesti.
Juc ütles …
Ma ei usu, Eva, siin ei saa midagi valesti teha ma arvan. Üks võimalus on veel, et kartulite sordil on vahe. Mis sort sul oli? Aga samas, maitsed on ikkagi erinevad, ei saagi ju kõigile sobida.
Eva P. ütles …
Mingi täitsa tavaline eesti sort, ma tõesti ei tea :)
Ja palsamiäädikas oli ka täitsa tavaline, keskmises hinnaklassis.
Juc ütles …
Nojah, Eva, siis jääb ikkagi üle, et see on üks nendest "maitse asi" kordadest :)
Anonüümne ütles …
Jamie retseptid on tõesti superlihtsad, superisuäratavad ja supermaitsvad. Muidugi pesen ja puhastan ma oma juurikaid hoolikamalt kui tema, aga olen väga paljusid tema toite ise teinud. See on uskumatu, kui kiiresti ja kergelt tal kõik valmib, meie kohmitsevate telekokkadega ei anna võrreldagi. Need ahjukartulid on MEGAD!! Ja viimased grillisaates nähtud lõhe ja lambakints ja ribid... ei saa rohkem kirjutada, klaviatuur saab väga märjaks. Ma arvastan JAMIET ja tema saateid!

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Nädalavahetuse maiuspala, Osso buco