Hiina viievürtsi sealiha

Meie pere iidne mure - kuidas teha sealihast midagi uut ja huvitavat, et ta ei maitseks nagu lihtsalt sealiha. Mure on tegelikult pigem minupoolne, sest H sööks sealiha igatmoodi ja igal ajal. Ja siis ühel hommikul vaatasime oma lemmikut, Travel channelit, kus üks härra käis mööda Hiinat, maitses ja tegi järgi. Ühes Hiina külakeses valmis viievürtsi sealiha. Viievürtsisegu oli meil olemas ja varsti valmis ka roog. Maitseb õrnalt magus, päris vürtsine ja väga hea.

Hiina viievürtsisegu kasutatakse nagu nimigi ütleb palju hiina köögis. See sisaldab endas 5 põhilist hiina köögi maitset - magus, hapu, kibe, soolane ja vürtsikas. Segu koosneb sežuani piprast, tähtaniisist, nelgist, apteegitilli seemnetest ja hiina kaneelist.

Vaja läheb:
500 gr läbikasvanud sealiha (aga mitte väga pekist)
3 spl Hiina viievürtsi segu
2 spl õli
3-4 cm ingverijuurt (kooritud ja viilutatud)
1 punane tšillikaun (peenelt viilutatud)
3 suurt küüslauguküünt (viiluitatud)
2 spl demerara suhkrut
0,5 ml kuiva šerryt
0,4 l vett
(soovi korral kuivatatud hiina seeni ja/või kuivatatud ploome)
serveerimiseks hakitud rohelist sibulat

Lõika sealiha ca 3*3 cm kuubikuteks, sega läbi vürtsiseguga ja pane pooleks tunniks seisma. Prae õlis sealihatükid pruuniks ja tõsta kõrvale. Lisa õlile suhkur ja 0,1 dl vett. Keeda karamelliks. Lisa ingver, tšilli ja küüslauk, prae läbi, lisa šerry ja ülejäänud vesi. Lase keema minna, soovi korral lisa seened ja ploomid, lisa sealiha. Hauta kaane all madalal kuumusel 1-1,5 h. Serveeri riisiga ja raputa peale hakitid rohelist sibulat.

Kommentaarid

vahterliina ütles …
mulle tuli meelde asi hoopis teisest oopusest. kui te tõesti peaks kariibidele minema ja tagasi tulles kohvris ruumi ja halastust üle, siis ma oleks valmis topeltraha maksama barbadose mount gay extra oldi rummi eest (seda on müügil nt ka plastikpudelis;) ja soovitan teilegi, see teeb isegi rummivihkajast rummisõbra:)
Liina ütles …
Aga sealihast - mul oli eile õnnelik võimalus nautida parimat sealihast vindalood, mida üldse võib ette kujutada. Ma arvasin ikka ka, et sealiha = igavus. Aga eelnevalt siidriäädikas jms marineerimine ja pärast ingveri-tamarindi ja veel millegi sees küpsetamine tegi selle igavuse tõeliselt mõnusaks.
Lähiajal panen retsepti ka oma blogisse üles ja soovitan kindla peale proovida!
Anonüümne ütles …
Oo, see saab olema minu järgmine sealiharoog! Tundub väga maitsev...

Räägi, kuskohast sa seda viievürtsisegu Eestist leidsid (mul tuttavad uurivad, sest olen ise ka paari retsepti selle maitseaineseguga katsetanud ja väga head on välja tulnud, aga kahjuks ei oska küsijatele paremat nõu anda, kui et "vaata maitseainete letist" või Tallinna inimestele pakun, et "piprapoes äkki" )?
Juc ütles …
Vernanda, meie Kariibidega läks nii, et see asi läks vett vedama. Laps jäi ööl vastu lendu haigeks ja jäigi minemata :(. Nii et meil õnnestub siiski koos teie kõigiga, kallid kaaskannatajad, jätkata külma ja halli nautimist :).
Liina, see vindaloo tundub küll põnev. Kus sa seda proovisid? Kindlasti teen järgi, kui sa üles riputad. Mina olen ju ka samasugune, et sealiha on igav.
Maitsev, mina sain oma 5 vürtsisegu niimoodi, et kirusin tuttavatele, et ei tea, kust seda saab ja siis ühed neist nägid müügil ja ostsid :). Aga ma pakuks ka Piprapoodi ja siis veel saab ju ka ise segada.
vahterliina ütles …
ma tean, mida te tunnete, meil juhtus eelmisel kevadel enne itaaliat täpselt sama. aga pole hullu, loodetavasti oli teil ikka kindlustus olemas.

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga