Nop-pood ehk miks ma tahaksin elada Kadriorus ****1/2

Sisustasime Mariaga oma üksildast pühapäeva juba ammu plaanis olnud uue öko-deli-poe-kohviku Nop külastamisega. Tiirutasime mööda Vilmsi, Faehlmanni, Kreutzwaldi, Vase, Tina ja teisi Kadrioru tänavaid otsides seda ühte väikest ja õiget, Köleri tänavat, päris jupp aega. Maria jõudis juba oma 10 korda küsida: "emme, mis teeeeeeeeme?". Aga kohale me jõudsime!
Ma ei kujutanud ette, et see on nii suur. Ökopoed on tavaliselt väiksed uberikud, aga Nopis on ruumi lahedalt, pood ühel pool peaust ja kohvik teisel pool. Mulle ei olekski meeldinud kohvikusse jääda, kui see oleks tähendanud istumist laua taga, mis on litsutud poelettide vahele nagu see tihtipeale delide kohvikutes on.
Mulle meeldis väga, et Nopi poepoolel on müügil kõike - liha, piimatooteid, värsket kraami, külmutatud kraami, pagaritooteid, magusat jne. Enamasti on delide/ökopoodide tootevalikutes kuivained ja kaua säilivad konservid, vist kartuses, et muidu läheb kaup kiirelt halvaks. Aga Nop on üks julge ettevõtmine ja ma olen täiesti veendunud, et sel korral on julge hundi rind hästi rasvane, usun Nopi edusse iga kell. Meelde jäi suur kogus väga ilusaid värskeid ürte, palju erinevaid õlisid (oliiviõlisid saab leti juures maitsta), palju maitsekastmeid ja konserve, veidi idamaiseid toiduaineid, palju öko teraviljasaaduseid, huvitavad mahlad (näiteks Eesti maasikamahl), mahepähklid, läätsed, Läti looduslik kosmeetika Madara. Enamus muidugi jäi siin mainimata.
Mann šoppas endale korvi kirsstomatid ja väikse värske apelsinimahla, mina lisasin Tai nuudlikastme, külmutatud läti puravikud, küüslauku ja katsetamiseks mõned apelsinid. Avastasin, et Nopi imehead värsket apelsinimahla tehakse täpselt samasuguse Stollari masinaga nagu minu oma. Aga mahl on parem. Uurisin, kas nad filtreerivad selle enne joomist, tuli välja, et ei filtreeri. Proovin nüüd tõestust leida, et hea mahla saladus peitub õigetes apelsinides.
Kuna Maria leidis enda rõõmuks mängunurga, siis oli kohvikusse jäämine otsustatud. Tellisin endale porgandi-ingverisuppi (45 eek). Kuna ma ei olnud kindel, mis sinna suppi veel lisatud on (äädika kohta uurisin juba enne järgi, seda seal pole) peale porgandi ja ingveri, siis muud juurde ei võtnud. Saabuski valges kausis ilus oranž supp, millel peal killuke rohelist ja kooresed triibud. Küll mul oli kahju, et fotokat kaasa ei haaranud. Helistasin siis Henrile Londonisse ja teatasin, et ma olen ühes hästi lahedas kohas söömas, kuhu me kindlasti tagasi peame tulema. Tahtsin hirmsasti oma emotsiooni jagada kellegagi. Henri muidugi lubas rõõmuga minuga ühineda. Supp oli sametine ja pehme ja vürtsikas ja soojendav. Tõesti hea. Ma ei ole üldse püreesupi usku, kaldun arvama, et püreesupp on üks ... kaste. Aga Nopi porgandi-ingverisupp tõestas vastupidist. Sõin igat suutäit nautides kõik ära ja tundsin, et supi juurde ei olnudki midagi vaja, ei saia ega muud. Loodame, et järgmine kord saan kinnitust oma 5 tärnile Nopi postituse taga!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Madalal temperatuuril küpsetatud liha vol 2

Punase läätse ja sealiha hautis

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Vana-vanaema pannišašlõkk

Troopiline toorjuustukook laimi ja passioniviljaga