Kreemjas rabarberikook



Sattusin selle koogi peale siin ja seal, ühes blogis ja teises foorumis. Lõpuks, kui olin näinud imeilusaid Thredahlia tehtud koogipilte, siis otsustasin ära proovida. Retsept on algselt pärit ühest 2003. aasta Pereköögist, sealt sai see Nami-nami retseptlasse ja sealt edasi Thredahlia juurde ja sealt ma selle lõpuks üles korjasingi! Minu pildid kahjuks nii imeilusad ei ole seekord, kuna kook valmis kl 22.30 ja selleks kellaajaks oli ilusast suvevalgusest saanud hämar õhtuvalgus. Mis on muidu väga ilus ja tore, aga mida toidufotod just ülearu ei armasta :).


Retsept näeb välja selline:



Sega jahu, küpsetuspulber, suhkur ja jahtunud sulavõi ühtlaseks tainaks. Vajuta tainas Ø 26 cm koogivormi põhja ja äärtele ning pane 30 minutiks külma. Seejärel küpseta 200kraadises ahjus 10 minutit. Koori ja tükelda rabarbrid. Sega omavahel rabarber, suhkur, kaneel, kardemon ja jahu ning kalla vormi. Vahusta munakollased, sega koorega ja vala samuti vormi. Küpseta kooki veel 30 minutit. Täidis peab jääma pehme ja kreemjas. Lase jahtuda, nii muutub pirukas tahkemaks ja seda on kergem lõigata.Soovi korral serveeri kooki vahukoore või vaniljejäätisega.

Kook on superhea, tõesti. Aga:

1. mina ei leidnud eile poest kardemoni ja kuna olin esmaspäeval ühest Tallinna väiksest söögikohast toidumürgituse saanud, siis ei olnud ka jaksu teisi poode kammima minna;
2. mul oli kodus ainult 2 dl vahukoort, teine kord panen kindlasti nõutud 3 dl
3. meie pere jaoks oli kook veidi liiga hapu, seda isegi koos vaniljejäätisega.
4. Minu meelest sai tainast veidi liiga vähe.

Kahest viimasest punktist ajendatuna teen järgmine kord seda kooki (ja järgmisi kordi tuleb veel je veel selle koogi puhul) sellise retsepti järgi:


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Nädalavahetuse maiuspala, Osso buco

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga