Laimirisoto

Viimati, kui ma risotot tegin (tegu oli siis kõrvitsaõie ja safrani risotoga), lubasin endale, et risotodega on mõneks ajaks kõik. Mulle nad väga maitsevad, aga ROLE testidest tuli välja, et mulle riis ei sobi. Ja nii ma otsustasingi, et lõpetan oma organismi riisiga mürgitamise mõneks ajaks. Aga eelmisel nädalal sain Fish and Wine's (kus on peakokaks telekast tuntud Peeter Pihel) laimirisotot, mis jäi sõna otseses mõttes kummitama. Mõtlesin sellele hapukale roale vist küll iga päev, kuni võtsin kätte ja tegin ära.
Vaja läheb:

300 gr risoto riisi
50 gr võid
1 sibul (peeneks hakitud)
1 kl kuiva valget veini
800 ml aedvilja puljongit
2 spl creme bonjour toorjuustu
pool laimi (fileeritud)
veidi riivitud laimikoort
peotäis hakitud murulauku
peotäis rukolat
Prae võis peenekshakitud sibul. Lisa riis, kuumuta ja sega, kuni riisiterad on läbipaistvad. Lisa vein, keeda, kuni alkohol on välja auranud, st ca 5 min. Riivi risotosse laimikoor. Hakka kulbihaaval lisama puljongit. Järgmine lisa, kui eelmine on riisi sisse keenud. Kuumus olgu keskmine, mitte liiga suur. Kui riis on veel al dente, sega juurde murulauk ja hakitud fileeritud laim (fileerida saab, kui lõikuda laimi koor ja koorealune valge osa ära ning siis teha sisselõiked iga tüki vahel oleva kile mõlemalt poolt, kilele võimalikult lähedalt. Nii saad laimisektorid kätte). Sega läbi. Lisa risotosse ka toorjuust, sega ühtlaseks ja kuumuta läbi. Serveeri peotäie rukolaga, mis täiendab ideaalselt risoto hapukat maitset.

Kommentaarid

Pille ütles …
Mulle ei sobivat ka ROLE andmeil riis. Võtsin info teadmiseks :)

Aga risoto näeb välja kena, mõnusalt kreemine.
Anonüümne ütles …
Tere.
Leidsin täna netis surfates selle imetoreda lehekülje. Nii lahe, et keegi viitsib panna kirja neid gourmet elamusi, mis annavad hoopis teise pildi kui tavakommentaarid restorani kodulehtedel. Lisaks need isuäratavad retseptid.
Parimate soovidega,
Rein Mikk
Juc ütles …
Pille, ma ei teadnudki, et oled ka ROLE làbi teinud. Sa pole Namis selle kohta midagi minuteada kirjutanud, v6i ma eksin? :) Igatahes, ait2hh komplimedi eest.
Tere Rein, r66m kuulda-n2ha, et mul uus huviline-blogilugeja. Loodan, et satud siia veel ja veel.
Mina aga seiklen veel viimaseid pàevi Itaalia (kulinaar)maastikul. Kui tagasi olen, siis pikemalt ja vàrvilisemalt...
Anonüümne ütles …
Juba sattusin ja tahtsin küsida, et äkki saad mulle saata oma e-maili aadressi kuhu kirjutada. Kui ise paar kuud tagasi itaalias käisin tõin sealt kaasa ainult toidukraami, mis seal nii head ja siin nii ülehinnatud. Eriti parmesan. Tervitades, Rein
rein@opera.ee
Anonüümne ütles …
Tere,olen alles äsja avastanud enda jaoks Nami ja sealt leidsin ka selle huvitava blogi. Tegin perele laimirisotot, mis maitses suurepäraselt.Tänud retsepti eest.TervitadesKristhel
Juc ütles …
Oi Kristhel, nägin su kommentaari alles nüüd. Nii tore, et mu leidsid, et meeldis ja kõige toredam, et laimirisotto maitses. Loodan sind siin edaspidigi kohata :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Madalal temperatuuril küpsetatud liha vol 2

Vana-vanaema pannišašlõkk

Punase läätse ja sealiha hautis

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Portugali kreemikoogid, pastéis de nata