Vanade võlgade katteks - key lime pie

Oli nagu plaan ühe tuntuks saanud kampaania tulemusel see Key West ise üle vaadata, juba veebruaris. Aga mõningatel asjaoludel jäi seal käimata ja nüüd ma võlgnesin endale ühe maitsmatajäänud kuulsa Key Lime Pie ehk laimipiruka. Õnneks oli seda viga väga lihtne parandada, sest retsept tuli Nami-Namist ja teha polnud seda kooki teps mitte keeruline. Vaja läheb:

15 tk Digestive küpsist
125 gr toasooja võid


100ml laimist pigistatud mahla
5 munakollast
400 gr suhkruga kondenspiima


Purusta küpsised ja sega võiga ühtlaseks massiks. Küpseta ümmarguses lahtikäivas vormis 8 min 175 kraadi juures. Klopi lahti munakollased, lisa kondenspiim ja laimimahl, sega ühtlaseks, vala küpsetatud koogipõhjale ja küpseta 15 min 175 kraadi juures. Aseta kook vähemalt 3 tunniks külmkappi. Serveerimida võib niisama, tuhksuhkruga või vahukoorega.

Kommentaarid

Smilla ütles …
Tere!
Proovin kindlasti järele selle piruka, klassika ju:) Samas loodan, et Sinu oma maitseb paremini kui Key Westis pakutu - linnakese miljöö oli kaugelt muljetavaldavam kui piruka maitse.. Või pole mina piisavalt arenenud maitsemeelega. Kuskil mujal sama asja süües oli hulga parem, ma ei mäletagi, kas ta oli liiga kreemine seal või mis seal häiris. Igal juhul tekitasime oma kolme lapse ja ühe kärulapsega hulga furoori... Eriti õhtusel ajal, mil hakati kogunema kohvikutesse ja käruga sõna otses mõttes enam liiklemiseks ruumi polnud. Aga ära sai nähtud ja kahekesi läheks tagasi küll ;) Sinu tiramisu elab minus ja minu sõprades igavesti, juba olen nii palju seda teinud ja tellitakse aina uuesti ;) Aitäh!
Kairi
Juc ütles …
No tere Kairi! Loodame tõesti, et see kook maitseb paremini kui kohapeal pakutu, eriti kui see kohapealne just kriitikat ei kannatanud. Ma olen ka kuulnud, et muidu on see Key West üks imearmas koht ja paljud ütlevad, et nende Miami reisi üks tippelamusi. Ja suured suured tänud tiramisu kiituste eest, nii hea on seda lugeda! Tervitustega,Juta!
Kärt ütles …
Key lime pie on mu meeslemmiku suur favoriit, olen seda mitu korda juba teinud :) Keegi kunagi ei arva ära, et millest täidis tehtud on ja siis alati imestatakse, et nii lihtne teha.
Liina ütles …
Huvitav-huvitav, ma tegin ka oma elu esimese ja siiani viimase key lime pie sama retsepti järgi. panin isegi rohkem laimimahla, aga ikkagi käis kondenspiima maitse üle kõige. kogu seltskonna ühine seiukoht oli, et täitsa tore kook, kui see just laimimaitsele ei pretendeeriks. Nii et järgmine kord otsin uue retsepti, kus kondespiima asendab ...? st miski muu.
aga ei saa salata, et too kook iseenesest tore oli.
Juc ütles …
Kärt, meil ka kõik imestavad, kui sisu komponendid üles loen.
Liina, meil oli laimimaitse tunda küll. Äkki oleneb laimidest? Aga muidugi hästi intensiivse maitsega on ta küll. Meeldivus oleneb vist väga koogisööja eelistustest - mõnele meeldib ju magus-magus, mõnele hapukas kook jne.
Liina ütles …
no selge see, et näiteks kusagil key westil ongi hoopis maitseküllasemad laimid. aga mina panin vist mingi 6-7 väikest laimi tilgatumaks pigistatuna ning ikka oli see rohkem kondenspiim, kui laimimahl, mis suus tunda. kusjuures toores segus oli hapukust rohkem, aga küpsedes kadus see ära. kook oli iseenesest väga hea, aga just laim oli see, mispärast ma retsepti ette võtsin...
aga ma otsin veel mõne modifikatsiooni millalgi suve poole. eks näis.
Helen ütles …
Mina kui Key Westi elanik lisaksin jargmist: Siinsed Key Lime Pied on enamasti tehtud valmis suurte portsudena ja siis kylmutatud ja siis sulatatud ja siis myydud. Ja loomulikult reklaamivad koik oma Pie'sid kui maailma parimaid.
Ma soovitan teil proovida teha seda varsketest laimidest. Key Laimid on pisikesed, Eestis ma neid nainud pole, aga mine tea, akki Stockmannist leiab. Neid laheb 100 gr mahla jaoks vaja ikka paras ports, tapselt ei maleta aga vois olla 20 ringis akki. Ja kindlasti riivida piruka sisse laimikoort, u 2 teelusikatait, ise olen ka rohkem pannud. Voib teha ka tavalistest laimidest muidugi, aga molemal juhul see riivitud koor minumeelest mojub vaga positiivselt koogi maitsele.
Kusjuures, originaalis seda kooki yldse ei kypsetatud, nii et kes oma munades kindel on, voib proovida. Ise ma kypsetamata varianti pole teinud, nii et ei oska seda ei kiita ega laita.
Head koogitamist :).

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga