Samba, sake ja tšillikaun (suured uudised 2/3)

samba, sake ja tšillikaun

"Samba, sake ja tsillikaun - maid ja maitseid avastamas" on minu pea pooleteise aasta pikkuse töö vili. See on retseptidega reisiromaan, mis on äärest ääreni täis meie ümbermaailmareisi seikluseid (muuhulgas meenutused öödest Rio de Janeiro slummis automaadivalangute saatel, džunglimatkad Austraalia vihmametsades ja Malaisia metsikutel jõgedel, unustamatu sünnipäevapidu Bangkoki kuumas öös, kohtumine maoga omaenda kodus ja ujumine hiigelkilpkonnaga Suurel Vallrahul, Tai pulm, elu moslemiperes, külaskäik Vietnami mägirahvaste juurde, pidu Tōkyō kesklinna minikorteris, elamine Samoal seinteta majas jne jne), teel kohatud põnevaid inimesi, kogetud emotsioone ja muidugi parimaid maitseelamusi Brasiiliast, Arentiinast, Tsiilist, Samoalt, Uus Meremaalt, Austraaliast, Malaisiast, Hong Kongist, Taist, Hiinast, Vietnamist ja Jaapanist. Retsepte jagasid meiega meie kallid sõbrad üle maailma ja neid sai kogutud terve teekonna jooksul! Kõik retseptid, kokku ligi 50 erinevat, said hiljem juba Eestis uuesti järgi tehtud, üle timmitud ja üles pildistatud. Koostisosade puhul, mida Eestis keerulisem hankida on, olen retseptides välja pakkunud alternatiivi või õpetanud, kuidas seda kodus ise teha (raamatust leiate näiteks õpetused, mil moel valmistada ise Malaisia laksapastat, Tai tsillipastat Nam prik paod või Vietnami Nuoc cham kastet).

mosaiik

Mul on ütlemata hea meel anda see värve ja vürtsi täis raamat välja koostöös Varraku kirjastusega. Raamat jõuab müügilettidele detsembri alguses. Et jõuluvana saaks mõne oma rännu- ja/või toiduhuvilistele kingisaajatele paki sisse panna! :) Ausalt öeldes on mul üldse ütlemata hea meel, et meie seiklused nüüd sedavõrd väärikalt kaante vahel on. Suur aitäh mu kõige kallimatele, Henrile ja Eva Mariale, kaasa reisimise ja kaasa mõtlemise eest. Teiega läheks iga kell kasvõi maailma otsa! Ja suur aitäh ka kõigile lugejatele kaasaelamise eest. Loodan, et naudite meiega koos mööda maailma reisimist ka selle peagi ilmuva raamatu lehekülgedel!

Kommentaarid

Red Whortleberry ütles …
Fantastiline! Palju-palju õnne! Kui aset leiab avalik esitlus (ja ma Eestis olen), tuleks küll autogrammi nõutama... teie maailmareisifänn, RW:)
Merle ütles …
Palju-palju õnne! Jään põnevusega raamatut ootama.
Juc ütles …
Red Whortleberry, suur aitäh õnnesoovide eest ja kaasa elamast ka muidugi! Esitluse osas ei oska kindlat infot veel anda, sest ise jõuame Eestisse alles 21. dets. Kui info olemas, kuulutan kindlasti kõva häälega :)
Merle, suur aitäh õnnesoovide eest!
Piret ütles …
Imeline!!!!! Palju õnne! ja ei jõua kuidagi ära oodata, millal raamatut saab käes hoida, nii põnev.
Ülle ütles …
Super ja õnnitlused nii uhke raamatu puhul! Sul neid põnevaid uudiseid muudkui aga tuleb ja tuleb:).
Juc ütles …
Nii ilusti ütlesid, Piret! Suur aitäh Sulle! Ma ise olen ka kohutavalt põnevi, ma usun, et kujutad ette :)
Juc ütles …
Ülle, suur aitäh ka Sulle. Meil sai nüüd jah kuidagi nii, et pommuudised kõik puha siia aastalõpule kokku kogunenud. Igav just ei hakka :)
Pille ütles …
Väga vahva uudis. Ma jään nüüd kohe põnevusega seda kolmandat ootama, pinge nii üles kruvitud ;)
Tuuli ütles …
No seda raamatut kibeleks kohe kindlasti käes hoidma ja lugema. Teie seiklustele sai juba blogi vahendusel kaasa elatud ja kaante vahele talletataud ümbermaailmareis on kindlasti sel hooajal minu üheks lemmik jõulukingiks. Ootaks väga sind ennast ka siiakanti, saaks nii sellele kui ka blogijate kokaraamatule siis autogrammi ka küsida. Nii kahju, et meie ühisloomingu esitlusele ei jõua. Pead ikka tihemini Eestis käima! Sinust tuntakse siin puudust :)
Ragne ütles …
Sellest saab minu raamaturiiulil kohe kindlasti üks tore koht olema. Palju-palju õnne Juta. .. ja nagu Tuuli mainis - tunneme puudust;)
Anonüümne ütles …
Palju õnne veebipoe ja raamatu puhul! Mõlemad on vahvad uudised. Soovin mõlemale edu! H Saaremaalt
Mari-Liis ütles …
Palju õnne, Juta! Küll sina ikka jõuad. Aga meil on sellest muidugi ütlemata hea meel, teen riiulis ruumi ja jään raamatuootele! P.S. Huvitav, kas daam raamatukaanel ka teab, milline tähtis roll tal on:)
Marju ütles …
Suured õnnesoovid! Sellist kaanepildi kübaramoodi ei teagi kohe, mis siis veel sisust rääkida.. Jään suure põnevusega ootama!
Juc ütles …
Aitäh, Pille. Kolmanda uudisega oled tegelikult juba veidi kursis, ma usun :). Tegu on samuti raamatuga, mille kaasautor ma olen ja reklaam on tegelikult siinsamas kodulehelgi juba üleval. Olen kõige muuga tegeledes selle uudise tutvustamisega kuidagi hiljaks jäänud :).
Tuuli, suured tänud ka Sulle. Seda on küll nii suur rõõm kuulda, et arvad mu raamatu üheks lemmikuks jõulukingiks. Viimasel ajal ma tõesti tunnen, et liiga vähe olen Eestis. Muudkui hoian oma puhkust suveks ja niimoodi jään aina toredamatest üritustest, mis teil seal toimuvad ilma. Ja teie superseltskonnast ka. Kohutavalt tahaks meie ühisraamatu esitlusele tulla, aga saan suurepäraselt aru, et seda ei ole mõtet peale jõule teha :). Ma olen siis mõttes teiega! Ja Tuuli ja Ragne, kui te nii ilusti ütlete, et minust seal puudust tuntakse, siis ostaks või kohe lnnukipiletid ära :).
Ragne, ka Sulle suur aitäh mind rõõmustamas, et raamatule juba enne ilmumist koht olemas on :).
H. Saaremaalt, suurimad tänud topletõnnesoovide eest!
Mari-Liis, suur aitäh õnnesoovide eest! Ma võiks teie kõigi kohta täpselt sama öelda- kuidas te kõike seda jõuate :). Raamat tänab riiuliruumi eest. Tädi osas olen ise sama mõelnud... peaks ta kunagi sealt Hua hini rannalt üles otsima ja talle ühe eksemplari kinkima. Veel mõtlesin, et kuna mu nimi on raamatukaanel otse tädi pea juures, siis äkki mõni inimene arvab, et see ongi Juta Raudnask :).
Marju, just, eksootiline mood :). Loodan, et ka sisust leiate endale kuhjaga uut ja põnevat!
Eva ja CO ütles …
Nii äge, nii äge, nii äge! Kuigi ma olin asjasse juba varem pühendatud, siis nüüd niimoodi (peaaegu) trükisooja raamatukaant nähes oli kohe kuidagi eriline tunne! Mul on äraütlemata hea meel!
Mõtisklen nüüd siin pingsalt, et mis see kolmas pomm(uudis) on? Ära lase kaua piinelda :)

Kallistan,
Eva-U
Dagris ütles …
Selle aasta lõpus tuleb küll palju väärt raamatuid välja, muudkui vaata ja imesta ;) Palju õnne, Juc! Jään ka raamatu poodi jõudmist ja kolmandat uudist ootama :)
Mari ütles …
Ma olen juba mõnda aega jälginud, et et kas Varraku rubriigis „Ilmumas“ on juba sinu raamat ka kirjas, et näeks vähemalt raamatu kaanepilti :) Nüüd nägin selle ära, nii äge, ja pealkiri meeldib mulle ka. Tahaks juba lugeda :)
tirpaukas ütles …
Äge! No küll mõni inimene ikka alles jõuab! :) Tubli! Nii, kirjutame veel ühe raamatu oma soovide nimekirja...
tervitan!
Merle
Juc ütles …
Eva, nii tore, et kaasa elad. Jagatud rõõm ju topelt! Kolmandast uudisest räägin peagi, kuigi see saladus enam ammugi pole, sest teised osalised on sellest üksjagu juba hõisanud (ja mina nendega kaasa) - tegu siis meie toidublogardite ühisraamatuga.
Dagris, suur aitäh ka Sulle. Mulle tundub ka, et põnevaid raamatuid ilmub tänavu kohe kuhjaga. Tuleb vist pagasisse ruumi teha :)
Juc ütles …
Mari, kohe kohe peaks see raamat ka sinna "Ilmumas" lehele ilmuma :). Nii tore, et pealkiri meeldib, küll oli keeruline seda välja mõelda :).
Merle, aitäh ka Sulle. Eks see kipub vist kahjuks nii olema, et kui mõnda asja teed rohkem, siis midagi jääb jälle tegemata. Ega kõike ikka ei jõua ka. Loodan, et midagi väga olulist tegemata pole jäänud :). Tervitused vastu!
Voisula ütles …
Palju ônne raamatu ilmumise puhul! Kirjeldus oli juba nii tempokas, et silmade ette tuli uus raamat sarjast Seiklusjutte maalt ja merelt. Ehk ônnestub minulgi seda saada.
Anonüümne ütles …
Palju õnne!!! Suur, suurepärane ja sisukas töö on tehtud ja ma ootan põnevusega aega, kus saaks seda raamatut käes hoida ja lugeda. Koka- ja reisiraamatud on minu kirg :D Pole ise väga reisida saanud, aga nii huvitav on teha seda läbi teise inimese silmade ja sinu haaravaid postitusi lugedes, olen omameelest mõneski kohas ära käinud :)
Andunud fänn
Ingrid

PS: Kui kodumaale saabudes on millalgi esitlus plaanis, siis tahaks väga tulla seda kuulama :)
Anne ütles …
Juhuuu!!!! Palju õnne, kaas on isuäratav! Hiired
Juc ütles …
Voisula, aitäh õnnitluste eest. Loodan väga, et Sul õnnestub see raamat hankida ja et sisu osutub Sinu jaoks sama hoogsaks, nagu tutvustus! :)
Juc ütles …
Ingrid, suur aitäh nii ilusa kommentaari eest. Mul on nii suur rõõm lugeda, et olen oma kirjutistega ka lugejatele veidike oma reisist suutnud jagada. Kui esitlus tulema peaks, annan kindlasti häälekalt märku!
Anne ja Hiired, suur tänu ka teile! Nii tore, et esikaas meeldib!
Anonüümne ütles …
Olen ammu oodanud ja nüüd ta tulebki!!!
Mis toitudesse puutub, siis minul on olnud õnn neid enamust maitsta. Pettuma pole pidanud, nii head on kõik. Väga huvitav siiski, et ka meile, põhjamaalastele, tunduvad nii erilised söögid suurepärased.
Tervitused Kahupealt
Juc ütles …
Kahupea, tõesti tore, et nüüd ta tulebki. Mul on suur heameel, et olete olnud mu "katsejänesed" ja toidud heaks kiitnud. :) Tervitused Luxist!
Tuuli ütles …
Tundub väga huvitav raamat olevat!:)

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Nädalavahetuse maiuspala, Osso buco

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga