Kolme Hispaania linna toorjuustukook

Üldiselt oli mul plaan teile täna ka siitkaudu kirjutada Tai hakklihasalatist ehk laabist, mida ma muuhulgas valmistasin Tuulil Lusika saates külas käies. Aga siis meenus mulle, et viimasest korrast, kui mõnest magustoidust või koogist rääkisin, on häbiväärselt palju vett merre voolanud. Nii et võtsin kätte ja ette ühe toorjuustukoogi, mis meie perele väga meeldis. Mul on viimasel ajal kuidagi niimoodi läinud, et blogisse satuvad pidevalt põnevate nimedega toidud. Ja ega see kord ka kuidagi erinev pole. Esimese hooga hakkaski Gourmet ajakirja autori Kemp Minifie kõigi aegade 10 lemmikretsepti nimekirja vaadates see kook silma just oma erilise nime tõttu - Three cities of Spain, kolm Hispaania linna. Lugu selle nime taga pole aga pooltki nii põnev, kui esmapilgul arvata võiks. "Three cities of Spain" oli Santa Fe´s tegutsenud kohviku nimi. Kohvik sulges oma uksed juba 70-ndatel, aga nende toorjuustukook elab tänaseni. Koogil on kolm ilusad kihti, tume küpsisepõhja, kreemikas toorjuustu ja valge hapukoore oma, mida minu fotol küll kahjuks üldse näha ei ole. Aga tehke ise järgi ja näete, mida ma mõtlen. Pildistamisega lihtsalt on vahel nii, et mõnikord tuleb hästi välja, teinekord jälle mitte päris! Või siis mitte üldse :)
 Three cities of Spain cheescake
Tegelikult valmistasin ma ka ühte teist Kemp Minifie lemmikkooki. Nimelt oliiviõliga sidrunikooki, mis sai jällegi võrratult ilus (sidrunikreemikiht oli nii sile, nagu iluuisujää), aga liiga hapu ja ei midagi nii erilist, kui olin oodanud. Nägin kunagi ühes Austraalia Masterchefi osas, kuidas keegi kuulus Itaalia kokk soovitas sidrunikooki oliiviõliga teha ja ütles, et see annab eriti hea kergelt mõrkja, värske, isegi natuke muruse maitse. Kasutasin aromaatset oliiviõli, aga lõpptulemuses käis tugev sidrunikreemi maitse sellest siiski nii üle, et kui poleks teadnud, ei oleks aru saanud, et selles oliiviõli sees on. Nii et retsepti ma siia kirja ei pane, kui keegi tahab proovida, siis kasutatud retsept on siin. Aga mina soovitaksin suhkrukogust suurendada. Mina panin hapususe tasakaalustamiseks lõpuks koogi peale munavalgekihi, aga päris lahendus see siiski ei olnud. Võimalik, et minule sattusid seekord lihtsalt eriti hapud sidrunid. Oli kuidas oli, aga mina jagan selle koogi puhul teiega hoopis pilti, mitte retsepti! Pilt on minu meelest rõõmus ja kevadine!
 Lemon and olive oil cake 3
Aga toorjuustukoogi jaoks läheb vaja:
350 ml purustatud küpsiseid
5 spl sulatatud võid
ca 60 g suhkrut (kui kasutad väga magusaid küpsiseid, võid suhkru ära jätta)
suts soola
***
650 g toorjuustu
4 suurt muna
1 tl vanilliekstrakti
200 g suhkrut
***
400 g hapukoort
1 spl suhkrut
1 tl vanilliekstrakti
Sega kokku purustatud küpsised, sulatatud või, suts soola ja 60 g suhkrut (kui kasutad). Sega ühtlaseks ja suru saadud segu ühtlase kihina 24 cm läbimõõduga võiga määritud vormi põhja ja külgede alumistele äärtele. Pane vorm umbes 2 tunniks külmkappi. Kuumuta ahi 180 kraadini.
Vahusta toorjuustu, kuni see läheb pehmeks ja õhuliseks. Lisa munad ükshaaval, ise edasi vahustades, seejärel 1 tl vanilliekstrakti ja 200 g suhkrut. Mikserda madalal kiirusel, kuni kõik lisatud koostisosad on segunenud. Vala segu koogivormi ja küpseta 45 minutit kuni see keskelt veel kergelt väriseb vormi liigutades. Tõsta kook ahjust välja ja lase 5 minutit jahtuda. Jäta ahi samal ajal sisse.
Sega kokku hapukoor, 1 spl suhkrut ja 1 tl vanilliekstrakti. Laota hapukooresegu ühtlase kihina koogile ja küpseta veel 10 minutit. Tõsta kook ahjust välja ja tõmba terava noaga koogiääred vormi küljest lahti (muidu tekivad jahtudes koogi keskosasse vaod).
Pane kook (kergelt kaetult) veel mitmeks tunniks külmkappi. Tõsta mõni aeg enne serveerimist kook külmkapist välja, et seda toatemperatuuril pakkuda.

Kommentaarid

Eva ja CO ütles …
Ma ei saa aru, millest sa räägid? Fotod on võrratud! Justkui kuskilt toiduajakirja kaanelt välja hüpanud! Toorjuustukoogid on ühed minu suured lemmikud, nii et kindlasti läheb see retsept käiku!

Palju päikest,
Eva-U
Juc ütles …
Evake, suur aitäh Sulle! Ma mõtlesin seda, et need fotod, millelt oleks näha olnud, et koogil on kolm ilusat eri värvi kihti, ei tulnud nii ilusad, et teile presenteerida :). Minu meelest on see kook hästi sobilik meile eestlastele - hapuka hapukoorekihi pärast, mis sobib hästi selle magusa toorjuustukihi kõrvale! Päikest vastu!

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga