Marjadega mandlikoogid

Kevad oli meil juba peaaegu käes, lumikellukesed ja krookused õitsesid, aga talv, pagan, tuli tagasi. Juba nädal aega on kõvad miinused (muidugi kaugeltki mitte nii kõvad, kui teil seal kaugel põhjamaal) ja mul tekib küsimus, et mis kasu on Luksemburgis elamisest, kui Eesti talv kaasa tuleb!!! Täna hommikul oli igatahes külmakraade lausa 15. Eriti külm hakkab veel, kui piiluda endal seljas olevate ohtrate kampsunite-jopede-sallide-mütside vahelt välja ja jälgida britte, kes külmast kõverdatuna endiselt palja pea, lillade sõrmede ja sügismantliga ringi värisevad. Ma usun, et olete minuga ühel nõul, et hirmsa külmaga pole midagi mõnusamat, kui oma soojas toas istuda, ahi sisse lülitada, sellega tuba veelgi soojemaks kütta ning lisaks kogu maja magusa koogihõnguga täita! Mina võtsin seekord ette maasikate, vaarikate, mustikate ja põldmarjadega mandlitaignakorvikesed mandlikreemiga!

Marjadega mandlikook
Vaja läheb:

400 g marju (põldmarjad, maasikad, mustikad, vaarikad, sobivad nii külmutatud kui värsked)
Taigna jaoks:
200 g jahu
60 g mandlijahu
125 g külma võid
90 g suhkrut
2-3 munakollast (olenevalt munade suurusest)
näpuotsaga soola

Mandlikreemi jaoks:
100 g toasooja võid
2 muna (toatemperatuuril)
70 g mandlijahu
60 g suhkrut
1 tl vanilliekstrakti

DSC_0078
Tee tainas. Selleks sega kokku jahu, mandlijahu, suhkur ja sool. Lisa külm või kuubikutena ja töötle see kiiresti jahusegu sisse. Lisa munakollased ja sõtku need kiiresti taigna sisse. Vormi tainas palliks, keera toidukilesse ja pane tunniks ajaks külmkappi.
Määri koogivorm võiga (võid kasutada ümmargust koogivormi, madala äärega ristkülikukujulist või hoopis, nagu mina tegin, 6-8 väikest tartletivormi). Rulli tainas kahe toidukile vahel õhukeseks. Tõsta tainas vormi(desse) ja suru ühtlaselt vormi(de) põhja ning külgedele. Tõsta vorm(id) koos taignaga veel 30-40 minutiks külmkappi. Kuumuta ahi 180 kraadini. Kata taignaga "polsterdatud" vormid küpsetuspaberiga ja pane küpsetuspaberile mõned kuivatatud oad. Küpseta taignakorvikesi niimoodi kaetult ca 20 minutit. Tõsta ahjust välja ja lase jahtuda.
Valmista mandlikreem. Selleks sega mandlijahu suhkruga. Lisa pehme või ja sega ühtlaseks. Lisa ükshaaval munad ja sega kreemjaks. Viimasena lisa vanilliekstrakt ja sega veelkord läbi. Jaota mandlikreem korvikeste vahel ära. Lisa igasse korvi peotäis meelepäraseid marju. Küpseta veel 20 minutit kuni kreem on pealt kergelt kuldne.
/Retsept pärineb ajakirja Saveurs 2010. a retseptikogumikust/

DSC_0102

Kommentaarid

Kristel ütles …
oi kui head koogid need tunduvad. Mul sügavkülmas veel niipalju marju alles, seega pean hakkama neid hävitama ja tundub, et selle koogi sisse nad ka plaanivad rännata.
Eva P. ütles …
Hästi kaunid ja tunduvad ka maitsvad. Ma arvan, et mul lähevad ka tegemisele vahelduseks tavalise koor-muna täidisele.
Anonüümne ütles …
Väga isuäratavad koogid. Vaatan oma varud üle ja teen täna ehk ka midagi magusat. Lausa isu ajasid peale! Kui viitsiks poodi minna, võiks isegi neid samu mandlikooke proovida...
Aga kevad tuleb niikui nii!
Tervitustega Kahupea
Juc ütles …
Kristel, koogi sees pole tõesti suurt vahet, kas kasutada värskeid või sügavkülma marju. Nii et saab ka talvel täitsa suviseid küpsetisi nautida!
Eva P, aitäh! Mina ka enamasti lähen lihtsama vastupanu teed - kiire muretaigen ja muna-koor täidis+marjad. Mis on tegelikult ju alati supermaitsev! Aga vahelduse mõttes on selline krõbe mandlikook täitsa omal kohal, natuke teistmoodi ja natuke pidulikum.
Kahupea, no ju see kevad ikka tuleb, kus ta pääseb (kuigi meil hakkas just lund sadama :). Kui meil nii külm oleks, nagu teil, siis teeksin kindlasti poodi minemise asemel midagi muud magusat käepärastest vahenditest. Aga millalgi proovi ära kindlasti ja anna mullegi teada, kuidas maitses!
Inx ütles …
Eestis on selle mandlijahuga vist nats kehvasti ? Ma pole juhtunud nägema. Või olen am pime :)
Juc ütles …
Inx, tegelikult nüüd vist isegi ei ole asi enam nii hull. Ja eks siis saab neid purustada, kui ei leia!
Anonüümne ütles …
Vanaema kapist rändasid mõni aeg tagasi minu kappi just need vormid, millega selliseid koogikesi valmistada. Nüüd ongi õige aeg vormid kasutusele võtta. Mõnus :)

Kerlin
Juc ütles …
Kerlin, sellised vanaema kapid mulle meeldiksid! :) Mul oleks sealt vaja madala äärega piklikku ristküliku kujulist vormi :), ma ei suuda seda siinsetest poodidest kuidagi leida! Vanaema vormid annaksid neile marja-mandlikookidele mu meelest kohe erilist hõngu juurde, kas pole? Loodan, et kook on vormide vääriline!
Kristel ütles …
Juc, kusjuures mina olen ka siit sellist piklikut vormi otsinud aga vot enam ei leia, ükskord nägin selveris mingi laadapäevade vmt ajal ja kui järgmine kord läksin, siis enam polnud :(
Mandlijahu müüakse küll, mina olen ostnud ja näinud seda mitte jahude hulgas vaid seal kus müüakse mandlilaaste jmt
Eva ja CO ütles …
Oi, need Luxi hilpharakad tulevad mulle nii tuttavad ette! No mina ei saa aru, miks britid endale riideid selga ei pane? Piisab nende vaatamisest, kui endalgi hambad plagisema hakkavad. Mina isiklikult riietun igatahes vastavalt ilmale ja kui on ikka külmakraadid, siis panen mütsi pähe ja paksud kindad kätte.
Marjadega mandlikook tundub hiiglama isuäratav! Meil on täna nii külm, et hea meelega roniks ise ahju :) Ahjus koogi küpsetamine on siiski vist tervise seisukohast parem idee :) Kui leian mõne vabatahtliku, kes poodi mandlijahu ja marjade järele on nõus minema, siis proovin koogi kohe järele :)

Külmast kangete, aga endiselt rõõmsate tervitustega,
Eva-U
Juc ütles …
Eva, ma kirjutasin Sinu blogisse täpselt samamoodi ju :), et milline äratundmisrõõm! Ma usun, et need koogikesed meeldiksid SInu perele hästi. Kas keegi viitsis külmaga veel poodi minna? Lahedat minireisi teile ja proovige siis need kuulsad friikad ikka ära :)
Eva ja CO ütles …
Ei leidnud ma yhtegi ohvrit eile 6htul. Lahen tana ise peale tood ja ostan vajalikud asjad. Annan 6htul teada, kuidas maitses :)
Suur aitah head reisi soovimast! Katsetame friikad kindlasti ara!

Musid!
Eva-U
Eva P. ütles …
Nagu Sa juba tead, inspireerisid mindki taolist täidist tegema. Jah, muidugi maitses! Lisasin frangipane täidisele keedukreemi (sain idee ühest kokaraamatust - ja tuli tõesti mahlasem kui tavaline frangipane). Vaarikad olid hea valik, et hapusust lisada.
Juc ütles …
Nii tore, et siit inspiratisooni said (ja veel tähtsa sündmuse koogi jaoks :)! Keedukreemi lisamine on hea idee, proovin ka järgmisel korral ära! Kas Sinu variandist pilti ka õnnestub kuskil näha?
Eva P. ütles …
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Eva P. ütles …
Pilti seekord ei teinud - polnud piisavalt aega ega head valgust, ehk teinekord :)
Anonüümne ütles …
Njämm, maitses imeliselt. Kasutasin küll juba valmis mandlikreemi, mitte laiskusest, lihtsalt purk ootas kasutamist;P Marju panin ka veidi rohkem. Ilmselt juba sel nädalal läheb kordamisele, siis katsetan ka isetehtud mandlikreemiga ära.
Juc ütles …
Anonüümne, rõõm kuulda, et maitses hästi ja lausa kordamisele läheb! Ilusat kevadet!

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Nädalavahetuse maiuspala, Osso buco

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga