Vietnami maitseid - Tom Rim ehk karamellikrevetid

Nagu ma siin varem juba ühe postituse juures mainisin, ei tunne ma, et oleksin päriselt Vietnami köögist aru saanud. Minu kogemused tunduvad kaootilised, nii ei oska ma ka näiteks hinnangut anda, kas mulle Vietnami köök meeldib või mitte. Otsustasin, et tulen tagasi ja valmistan ise nii palju Vietnami roogasid, et tunne tekiks. Ühte asja olen kunagi varem ka valmistanud ja siin blogis teiega jaganud - friteeritud kevadrulle (nem). Omatehtud kevadrullid olid väga maitsvad, aga mulle tegi muret nende välimus, kippusid katki minema ja pealt säbruliseks, mitte ei olnud siledad, nagu mina ette kujutasin. Vietnamis, kevadrullide kodumaal, sain ma aga meeldiva üllatuse osaliseks - kõigi sealsete kokkade kevadrullid olid täpselt samasugused säbrulised ja pragudega, nagu minu omad :).
Aga tänase roa, Tom Rimi, leidsin juba enne reisi ühe oma Aasia lemmikblogija RasaMalaysia blogist, retsepti sai ainult veidi muudetud. Kavatsesin neid krevette Vietnamis kohapeal proovida, aga tegu on rohkem ranniku Vietnami ja lõunapoolse maiuspala, kui pealinnaroaga. Nii ta mul seal proovimata jäigi.
Mina tegin Tom Rim´i väikse petukaubana. Nimelt tehakse originaalis seda koorimata krevettidest, aga mulle tundub, et niimoodi ei jõua head maitsed kuidagi lihani. Nii ma siis tegin kõike nii, nagu peab, ainult kooritud krevettidega. Ja said nii maitsvad ja mahlakad! Proovige järgi ja andke teada, kuidas meeldis! Vaja läheb:600 gr koortega krevette (koori ära, jäta saba alles)
2 šalottsibulat (haki)
1 küüslauguküüs (koori ja mulju katki)
punt rohelist sibulat (haki)
2 spl kalakastet
1/2 tl musta pipart

Sega kõik koostisosad kokku ja jäta mõneks ajaks marineerima.

1/4 kl vett
1/4 kl suhkrut

Sega pannil vesi ja suhkur. Kuumuta aeglaselt keemiseni, aga ära liialt sega, nii võib karamell tükki minna. Samal ajal kuumuta teisel pannil suts õli ja prae krevetid kiirelt läbi. Kui kaste hakkab karamelli tooni võtma, vala see krevettidele ja sega, kuni krevetimahlad karamellikastmega segunevad. Kui krevetid ilusti roosaks on läinud, serveeri otsekohe!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Madalal temperatuuril küpsetatud liha vol 2

Punase läätse ja sealiha hautis

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Vana-vanaema pannišašlõkk

Kõige parem rabarberikook läbi aegade