Põhja-Tai pealinnast tagurpidi

Nagu juba eelmisel korral kirjutasin, siis mul on praegu siin blogis kõik tagurpidi - valmis on kirjutatud väike jutt Phuketis veedetud paarist nädalast, aga kuna selle juurde pilte pole jõudnud panna, siis on see avaldamata. Nüüd siis kirjutan siin linnulaulu saatel teile meie esimestest muljetest Chiang Mai kohta, kuigi tegelikult hakkame nädala pärast juba koju tagasi sõitma ja peaks juba kokkuvõtteid tegema. No vahet pole, kui seekord tagurpidi, siis olgu nii!

500 aasta vanune Wat Tung Yu tempel

Mina sain just hea uudise - meie Mannikese testitulemus oli negatiivne ja kui ta nüüd ilusti Bangkok-Chiang Mai lennule ikka jõuab (pöidlad pihus), siis saame teda üle pika aja täna õhtul siin Chiang Mais kaisutada. On see vast saaga olnud - kuid tagasi kui seda reisi plaanima hakkasime, siis said Mannile piletid ostetud, et ta saaks koolivaheajaks meiega ühineda. Jaanuaris otsustas Tai valitsus, et ilma karantiinita siia reisida ei saa. Hoidsime hinge kinni ja hästi hoidsime, sest 1. veebruarist otsustati, et ikka saab. Reegleid küll natuke karmistati. Kui ma siis hakkasin Mannile sissesõiduluba taotlema tuli välja, et Bangkokis ümberistumine pole lubatud - tuleb leida spets hotell Bangkokis üheks ööks ja seal test teha (enne ärelendu oli ka niikuinii testida vaja). Ja siis veel 5. päeval veel üks hotell leida, kus kolmas test teha. Õnneks sain esimesed lennukipiletid tagasi anda ja uued soetada. Hotellid leidsin ka ja jäime Manni ootama. Kuni hull omikron kukkus möllama ja meie Mannike paar nädalat enne reisi selle endale kaaslaseks sai. Arvutasime päevi, et oli hea ajastus - reisiks saab terveks. Saigi. Aga reisieelse testi tulemus oli ikka positiivne. Mul pidi süda saapasäärde kukkuma kui ma seda nägin. Asusin siis taaskord palavikuliselt guugeldama ja leidsin enda mõningaseks kergenduseks, et saab reisida ka positiivse testi JA tervenemise sertifikaadiga. See oli meil olemas ja Mann sai teele asuda. Õnneks läks kõik libedalt ja juba praegu kirjutas Mann mulle oma Bangkoki hotellist, et tema saabumisel antud test oli negatiivne ja ta on vaba!

Sellised ilusad päikseloojangud on meil siin mägede vahel

Aga lähme siis tagasi mõned nädalad sellesse aega kui me Chiang Maisse saabusime! Või alustaks hoopis sellest, miks Chiang Mai. Esiteks sellepärast, et Põhja-Tai oli meie jaoks võrdlemisi avastamata maa - olime Henriga siin 14 aasta eesti 3 päeva käinud, aga see pole kaugeltki mitte piisav. Aasta poleks ka vist piisav, kui aus olla. Teiseks jõudsime selle mõtteni vist siis, kui viimane kord Balil pidime palavusse surema ja mõtlesime, et kus küll võiks olla ideaalse kliimaga talvine reisikoht. Vaatasime gloobuselt laiuskraadide järgi ja leidsime, et Chiang Mais on jaanuaris-veebruaris parim Eesti suvi! See kõlab ju imeliselt. Ja lisaks meeldivad meile sihtkohad, mis pakuvad head toitu koos rikka kultuuriga.

Sissejuhatuseks natuke tausta. Chiang Mai on Tai suuruselt teine linn, aga siin elab ainult 120 000 inimest. Päris suur kontrast Bangkokiga, kus elab üle 9 miljoni. Tegelikult ei ole Chiang Mai ka mingi pisike linnake, sest koos ümbrusega on siin siiski üle miljoni elaniku. Chiang Mai tähendab "uus linn" ja selle nime sai see 1296 kui linna ehitama hakati. Eriti võimas on see, et tolleaegsed linnamüürid on osaliselt alles ja kaunistavad vanalinna. Mulle üldse hirmsasti meeldib, et linn on siin nii ilus. See ei ole Aasias just tavaline. Vanalinna ümbritseb ruudukujuline kanal. Ja kanali nurkades ongi alles natuke linnamüüre. Kõik on valgustatud ja lilledega ääristatud. Kanalil on nikerdatud sillad ja purskkaevud. Vanalinna ühes nurgas on paradiisi laadne aed lugematute lillede, sillakeste, tiikide ja värviliste kaladega. Iga kord kui vanalinna sõidame, siis õhkame, et küll siin on ikka ilus. Mis siin veel uskumatult ilus on, on pitsiline Lanna arhitektuur. Ja templid, mis on palju ilusamad, kui mujal Tais. Neid on ainuüksi linnas üle 300, aga ka ümberkaudsed mäed ja džunglid on imelisi templeid täis. Ma pole üldse sedasorti inimene, kes viitsiks mitmeid templeid läbi käia, aga siin oleme neid ikka mitmeid imetlemas käinud. Chiang Mai on Tai käsitöö keskus, mis tähendab, et ööturud on täis imelist käsitööd, mitte Hiina suveniirirämpsu.

Tavaline tänavapilt Chiang Mai vanalinna peavärava juures - mungad, rollerid, tänavatoidu putkad

Kaunis Chiang Mai - selline kanal puude, lillede, kujude, sildade ja purskkaevudega ümbritseb vanalinna

Nunnud tuktukid

Halba kohvi ei pea siin kunagi jooma - iga nurga peal on väga armsad ja head kohvi valmistavad kohvikud

Ka paljud uued ehitised järgivad Lanna traditsioonilise arhitektuuri joont - mulle hirmsasti meeldib

Kui ajalooliselt mängis selle linna arengus suurt rolli tiikpuu - siin on seda väärtuslikku puitu palju, siis praeguseks on Chiang Mai kuulus oma väikeste butiikhotellide, uskumatult ägedate kohvikute ja selle poolest, et see on suurepärane elukoht diginomaadidele. Linnast voolab läbi Pingi jõgi, mis on ääristatud kohvikutega ja need näevad pimeduse saabudes oma tuledes üliilusad välja. Ja linna ümbritsevad mäed, mis tekitavad tõeliselt kauneid päikseloojanguid. Imeline, kas pole!

Vanalinna park, nagu muinasjutt

Üks paljudest ajaveetmisvõimalustest pargis - imeilusate hiiglaslike koi kalde toitmine ja siis vaatamine, kuidas veel suuremad sägad tulevad ja koidest lihtsalt üle hüppavad, et toit endale saada

Hõbetempel, siia sisse naisi ei lubata. Mina võin värava tagant imetleda!

Igatahes saabusime siia ühel laupäeval Thai Smile lennufirma abil ja lend võttis paar tundi. Huvitav oli see, et kui me lennult maha ronisime, siis anti kõigile väike kotike toidu ja joogiga. Ju taheti vältida seda, et inimesed kõik lennu peal maskid ära võtavad. Esimesteks nädalateks olime rentinud korteri Astra nimelises kortermajas, mis on natuke nagu hotell, sest sellel on katusebassein ja jõusaal ja ööpäevaringsed töötajad ja tavaolukorras ka kohvik. Meie broneeritud korteri eelmine elanik andis positiivse testi, seega ei saanud me õigel ajal sinna sisse kolida (ta pidi karantiinis istuma seal kauem kui esialgu plaanis oli) ja siis leidsime samast majast teise sarnase korteri enda jaoks. Ega sellest elamisest muud polegi rääkida kui et see on suurepärase asukohaga ja mõistliku hinnaga variant Chiang Mai avastamiseks. Meie rentisime rolleri ja ostsime külmikusse natuke süüa ja asusimegi avastama!

Astra Condo katusebassein

Järjekordne ilus tempel Pingi jõe ääres - siia tulevad inimesed tihtipeale selleks, et vabadusse lasta linde ja kalu. Natuke näib äri moodi - kinnipüütud linde ja kalu saab templist osta, et neid siis südametunnistuse kergendamiseks vabaks lasta :)

Natuke lahedat tänavakunsti

Järjekordne äge kohvik - selle kohviku pidajatel on enda kohviistandus, millega nad abistavad hõimurahvastel haridust saada jne

Üks põhjus, miks Chiang Maisse tulla - et tutvuda Põhja-Tai köögiga. Üks huvitav asi - väga palju erinevaid seeni on kasutuses. Ka selliseid, millest ma iial kuulnud pole!

Maitsev moehullus - boba tee. Mulle hirmsasti maitseb Taiwani pruuni suhkru tapiokipärlitega variant, Emmy võttis südamerahus värvilist, need on siin lilla maguskartuli või siis Sinise häbeoaga tehtud. See viimane on eksta pop siin jookides ja sellel on lugematul hulgal tervislikke omadusi

Ei saa me läbi tom yumita!

Veel üks imeilus tempel, millest ööpimeduses mööda jalutasime

Kui Tais, siis tuleb massaaži võtta nii kuidas jaksad! Massaažalgab jalavanniga, kas pole mitte mõnus!

Emmy super tunnistuse puhul veetsime kahekesi ühe spaa päeva!

Aga teate, mulle tundub, et ma ei jõua jälle oma jutuga mitte kuhugi, sest ma pean toimetama asuma. Mann on saabumas ja ma tahan tema tulekuks jõuda käia lilleturul ja puuviljaturul ja natuke kraamida. Oleme elevuses!

Pilvelõhkujas elamise võlud - suvalise õhtu vaade Astra Condo rõdult

Lisan siia postitusse ka üsna suvalise portsu pilte Chiang Maist, et oleks natuke näha ka, millest ma siin räägin!

Tuhat tervitust teile!

Uskumatu, kuidas spaad, kohvikud, lilled, pargid jne, on üle maailma väga sarnasel tasemel. Õnneks on templid ja loodus igal pool kordumatud. Huvitav! OOtan järge!

Tervitused Kahupealt
Aitäh Kahupea! Mina pean ütlema, et minu meelest enamuse Kagu-Aasiaga võrreldes on siin kohvikud ja pargid ilusamad! Balil on ka kohvikud-spaad ilusad nagu siin!
Templid ja loodus on tõesti imetlusväärsed. Varsti (loodetavasti) jagan rohkem loodust!
Juc ja co

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga