Kaks kodutehtud jäätist granadillikastmes - mango ja vanilli

See minu jäätisetegemise lugu sai alguse kummalisel kombel. Nimelt, mõne aja eest sain mina valmis ja panin siia blogisse üles Tom Yum Goongi nimelise vürtsika Tai supi retsepti. Paar päeva enne seda oli toidublogija Mari-Liis käinud Tai kokakursustel ja hoog oli veel sees. Tegi supi ära ja kirjuta Nami-Nami foorumis, et supi järel pakkus ta desserdiks omatehtud mangojäätist. Minul hakkas suu vett jooksma ja kirjutasin vastu, et oleks mul siin vaid jäätisemasin. Ja tema vastas, et tema jäätis valmis täiesit ilma masinata. Mul hakkas kohe mõte tööle kõigist võimalustest, mis minu ees sellel selginemise hetkel avanesid :).

Rolleri selga, küpsed mangod korvi, muu vajalik ka ja läkski jäätiseteoks. Kui see kõik lõpuks valmis sai ja ma oma jäätiseid maitsesin, siis sain ma enda peale väga pahaseks... omatehtud jäätised on nii maitsvad, et ma ei saa aru, kuidas ma olen senini elanud sellises pimeduses ja nende valmistamist mingiks imeks pidanud. Kõik on tegelikult lihtsamast lihtsam. Aga pole hullu, nüüd ma tean ja nüüd ma teen!
Omavalmistatud mangojäätist ja vanillijäätist sööme värskete mündilehtede ning minu meelest maailma parima valmiskujul ostetava desserdikastmega. Ainult et kastmetootja on loodus ise - ostad tugevad ümmargused granadillid, lõikad korgi pealt ja imeline kaste voolabki su jäätisele. Parim dessert, eriti siinses kuumuses. Loodan, et fotodel näha olev voolav jäätis on arvestades meie kliimalisi iseärasusi andeksantav. Tegelikult on omatehtud jäätis kõva nagu sügavkülmast väljatulev jäätis ikka! Vaja läheb:

1/2 purki mangopüreed või nagu minu puhul, 1,5 kl püreestatud värskeid küpseid mangosid
1 purk suhkruga kondenspiima
400 ml 35%-list koort
2 spl laimi- või sidrunimahla
1 vanillikaun või 1 tl seemnetega vanillipastat
Serveerimiseks granadilli ja värsket münti


Vahusta koor pehmeks vahukooreks. Sega hulka toasoe kondenspiim ja vahusta korra veel läbi. Lisa laimi- või sidrunimahl. Vala pool segust teise kaussi. Lisa ühte mangopüree ja teise sisse kraabi poolitatud vanillikaunast vanilliseemned või teelusikatäis vanillpastat. Sega kaks massi hoolega ühtlaseks. Vala segud madalatesse ja laiadesse anumatesse, siis külmub jäätis kiiremini ja ühtlasemalt.
Jääkristallide tekke vältimiseks võiks jäätuvat segu segada. Mari-Liis soovitab teha seda 3 korda: kõigepealt tunni pärast mikseriga, siis poole tunni pärast kahvliga ja veel poole tunni pärast kahvliga. Lase lõplikult külmuda. Mina tegin järgi ja õnnestus hästi.
Kui jäätis on valmis, tõsta kaussi mõlemat, lisa värsked mündilehed ja vala üle granadilli seest tuleva kastmega!

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Mina olen ka alati arvanud, et ise jäätist teha on keeruline ja selleks on vaja jäätisemasinat. Ma pole sellepärast nendele retseptidele suurt tähelepanu pööranud. Nagu näha, on kõik täpselt vastupidi:)
Mari
Pille ütles …
Oh, Juc, ei tohi siin blogilugejaid ahvatleda selliste vanillikaunapiltidega!!! Ma siin parasjagu kaalun võimalust ebayst vms vanillikaunu tellima hakata. Varud täitsa otsas ja kahekaupa purgis siin ostma ei raatsi hakata..
Jäätist saab teha nii ja naa. Mõlemad on mõnusad, üks lihtsalt valmib kiiremini kui teine :)
Mari-Liis ütles …
oi, see pilt värsketest küpsetest mangodest oleks võinud olemata olla:D
Juc ütles …
Mari, täpselt nagu minu sõnad. Ma ei olnud samal põhjusel neile retseptidele eriti tähelepanu pääranud. Kas võtad nüüd ette?
Pille, need on tegelikult vaniljekaunad Cairnsi turult. Need on väidetavalt maailma kõrgeima vanilliinisisaldusega kaunad. Kui sa huvitatud oled, siis otsin kontaktid üles, nad saadavad ka Eestisse!
Mari-Liis, anna andeks! :)
Pille ütles …
Oi, aitäh, Juc!!!
Juc ütles …
Pole tänu väärt, Pille! Täitsa huvitav oleks endalgi teada, mis sa sealt kuuled. Teistele teadmiseks, panin vanillikauna info Nami foorumi vanilli teemasse!
Aet Trisberg ütles …
Ka mina olen selle mangojäätise fänn. Olen seda korduvalt teinud, blogiski ülval minu mangojäätise retsept, mille olude sunil "käsitsi" valmistasin: http://maitseelamused.blogspot.com/2009/08/mangojaatis-rostitud-mangotukkidega.html

Aga värsked mangod ajavd suu vett jooksma küll, olen minagi kunagi häid mangosid saanud...

Kusjuures vaniljekaunad on Eestis ökokaubanduses kaks korda odavamad kui Santa Maria klaaspurgis vaniljekaunad.
Juc ütles …
Aet, tundub, et see mangojäätis on tõesti paljude lemmik. Ja aitähh vanillikauna tipi eest :).
Kärt Künnapas ütles …
Mina ei leidnud nami-namist vanlije teemat:(
Juc ütles …
K2q, selle leiad nii: foorum - kodus kokkamine - maitseained, maitsetaimed, maitsestamine - vanill ehk vanilje
Anonüümne ütles …
Suured tänud.

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Nädalavahetuse maiuspala, Osso buco