Clafoutis mirabellidega

Eestimaiste kukeseente ja Luksemburgi põldmarjadega sai seda sügiseteemat alustatud, täna jätkan samas vaimus, aga seekord siinsete vast kõige kuulsamate sügisandide mirabellidega. Kas pole mitte ilus nimi pandud neile pisikestele magusatele kuldkollastele punasetäpilistele ploomidele? Neist luuviljadest tehakse siin moosi ja kooki ja napsu (likööri ja kanget eau de vie´d) ja mida kõike veel. Mina otsustasin nad prantsusepäraselt clafoutis sisse pista.

DSC_0707

Olen varemgi siin teiega mõningaid erinevaid clafoutis´sid jaganud, näiteks see virsikutega variant või see vaarika-rabarberi maitseline või hoopis selline sokolaadi ning murelitega. Aga kõik see oli juba ammu-ammu ja juba pikemat aega polnud minu ahjus valminud ükski pehme clafoutis. Igatahes, enne kui asun järgmiste sügisandide kallale (ma pole sugugi veel lõpetanud nendega nimelt, oma järge ootavad tumesinised ploomid quetschid, küpsed kobartomatid ja kastanikreem), mismoodi see mirabelli clafoutis mul valmis (tegelikult võib mirabellid asendada ka muude maitsvate luuviljadega). Vaja läheb (6-le):

DSC_0688

4 muna
120 gr suhkrut
80 gr jahu
50 cl piima
60 gr võid
suts soola
400 gr mirabelle (või muid küpseid luuvilju)
veidi võid vormide määrimiseks

Kuumuta ahi 170 kraadini. Lõika mirabellid pooleks ja eemalda kivid. Vahusta munad suhkruga, lisa jahu ning sega kõik kokku ühtlaseks massiks. Lisa piim, sool ja sulatatud või. Jaga marjad võiga määritud vormidesse ning vala tainas peale. Küpseta ahjus umbes 30-35 minutit. Clafoutis peab seest pisut pehme jääma!
PS! Tegu on Mandarin Oriental Paris kuulsa peakoka Thierry Marxi retseptiga, milleni jõudsin tänu prantslannast toidublogijale Anne-Hélène´le


DSC_0717 Mirabellid

Kommentaarid

Red Whortleberry ütles …
Mina tegin just eile õhtul Sinu virsikutega clafoutist. Väga hea tuli, ainult suhkrut panin peaaegu poole vähem, aga minu maitsele oli ikka veel liiga magus.

Järgmiseks oligi mõte ploomide, st siis millegi hapukamaga proovida.
Juc ütles …
Ju see clafoutis sobibki just sügiseks kõige paremini, sellepärast me neid siin võidu küpsetamegi :). Minu maitsele mu mäletamist määda ei olnud tookord see virsikutega variant liiga magus. Äkki olid mul tookord väga hapud viljad :). Või siis on ka variant, et mul on trükiviga sees. Pean uuesti proovima ja vaatama, milles asi võis olla. AItäh jagamast.
Eva ja CO ütles …
Mirabell on tõesti väga armas nimi ja sobib nendele kollastele ploomidele imehästi. Foto, millel sul siin mirabellid reas, võiks lausa seinale riputada. Nii ilus, armas ja rõõmus! Ja retsepti tasub ka kindlasti katsetada. Tundub maru maitsev olevat :)

Magusate musidega,
Eva-U
Juc ütles …
Aitäh, Evake, ilusate sõnade eest. Võid foto seinale riputada küll, kui tahad, autori luba on olemas :). Clafoutis proovi ka ära, nii lihtne teha ja maitsev ka! Tervitused teile!

Populaarsed postitused sellest blogist

Eestimaine eksootika ehk suvi Saaremaal

Küüslaugukrevetid koorekastmes Henri moodi

Kõige parem rabarberikook läbi aegade

Päikeseline brownie toorjuustuga blogi esimese sünnipäeva puhul

Kodumaine klassika - mulgipuder pruunistatud sibula ja suitsupeekoniga